Home  ›  Blog  ›  Business Software Cloud Trend-uri  ›  Cum contribuie Inteligența Artificială la dezvoltarea soluțiilor CRM?



Cum contribuie Inteligența Artificială la dezvoltarea soluțiilor CRM?

November 7, 2018


Business Software Cloud Trend-uri

Deși Inteligența Artificială se află încă într-un stadiu incipient de dezvoltare, aceasta oferă deja oportunități de optimizare a CRM-ului. Începem deja să vedem anumite instrumente AI care apar pe piață, iar unele companii încep să experimenteze cu ele sau chiar să le utilizeze.

Adevărul este că, până acum, singura modalitate de a descrie inteligența artificială este ca fiind “promițătoare” ori ca avand mult potential și va dura ceva timp înainte ca aceastea să se transpună în rezultate tangibile. Cu siguranță, AI – in versiunea pe care o știm din filme – este încă destul de departe, dar versiunea sa deja existentă vizează rezolvarea anumitor problemelor în situații specifice. În acest sens, inteligența artificială se poate dovedi extrem de utilă.

Mai precis, în ceea ce privește CRM, obiectivul AI este să sprijine vânzările și activitatea de marketing, care sunt coordonate de oameni. Ea poate fi utilă în zona de consultanță și poate atrage atenția asupra oportunităților și problemelor, însă este de datoria oamenilor să ia decizia finală și să ia măsurile necesare.

De exemplu, lead-scoring-ul este un domeniu cu mult potențial pentru AI în CRM. Inteligența artificială poate analiza multitudinea de informații referitoare la potențialii clienți și îi poate organiza în funcție de probabilitatea efectuării unei achiziții. Această listă va fi apoi prezentată personalului de vânzări – cu cele mai promițătoare lead-uri în prim plan – astfel încât aceștia să poată decide cum vor proceda.

Acest lead-scoring se bazează pe colectarea de informații despre potențialii clienți din cât mai multe surse și analizarea acestor informații, pentru a evalua dacă există posibilitatea efectuarii unei achiziții. În general, cu cât se introduc mai multe informații în sistem și cu cât algoritmii utilizați sunt mai avansați, cu atât vor fi mai precise rezultatele.

Desigur, astfel de sisteme necesită implementare unui training adecvat pentru a fi utilizat la capacitate maxima. Acesta poate fi realizat fie de specialiști AI, fie de echipa de vânzări și marketing, care au o imagine de ansamblu asupra subiectului și inteleg bine despre ce este vorba.

Există și alte aspecte ale utilizării AI în CRM care se vor face remarcate in viitor, cel mai interesant fiind recunoașterea vorbirii. Totusi, realizarea unui astfel de obiectiv necesită găsirea de soluții la probleme importante.

De exemplu, o aplicație AI cu adevărat eficientă trebuie să înțeleagă tonul vocii clientului și, deși se înregistrează progrese în acest domeniu, aplicațiile generice de recunoaștere a vorbirii nu sunt încă pregătite pentru a fi utilizate.





#AI     #CRM     #lead-scoring    

Articole asociate