Home  ›  Blog  ›  Business Software Trend-uri  ›  Soluțiile ERP – o alegere potrivită pentru IMM-uri?



Soluțiile ERP – o alegere potrivită pentru IMM-uri?

July 1, 2019


Business Software Trend-uri

Până acum, majoritatea IMM-urilor și-au dat seama că au nevoie de o soluție ERP, dar sunt încă intimidate de costurile pe care le implică. Cu toate acestea, în epoca aplicațiilor în Cloud, pe bază de abonament, furnizorii și-au dezvoltat soluțiile într-un mod care le face cu adevărat atractive, oferind mai multe alternative clienților lor.

Implementarea unui sistem ERP necesită timp și bani, după cum știm cu toții, nu se limitează doar la asta. Pentru a determina costul real, trebuie să țineți cont și de costul total al proprietății (TCO), pe baza căruia puteți apoi evalua rentabilitatea investiției.

Cheltuielile pe care un sistem ERP le implică pentru întreprinderile mici sunt determinate de 5 factori de bază:

  • Tip implementare: on-premise sau cloud
  • Număr de utilizatori
  • Caracteristici și module necesare
  • Customizare
  • Costuri cu training-ul utilizatorilor.

Deci, să examinăm mai atent acești factori.

Tip implementare

Soluțiile on-premise nu sunt, în general, ideale pentru întreprinderile mici. Costul de achiziție al infrastructurii necesare unei soluții ERP este în mod evident foarte ridicat, astfel că întreprinderile mai mici tind să opteze pentru soluții în Cloud, care nu numai că oferă un ROI mai rapid, ci și posibilitatea de a opta pentru un abonament.

Funcții și module ERP

Întreprinderile mici nu necesită sisteme ERP complexe, ceea ce înseamnă că nu au nevoie de toate modulele și caracteristicile. Deci, de ce să plătiți pentru ei? Unele dintre modulele cele mai comune sunt următoarele:

  • Contabilitate
  • Business Intelligence
  • Gestionarea relațiilor cu clienții (CRM)
  • Resurse umane (HR)
  • Gestiunea stocurilor.

Deci, înainte de a vă grăbi să achiziționați un sistem cu caracteristici care sunt literalmente inutile pentru afacerea dumneavoastră, stabiliți care sunt nevoile dumneavoastră reale. Faceți o listă cu funcțiile și modulele de care aveți nevoie și apoi găsiți o soluție care vă oferă tot ce aveți nevoie. Puteți oricând adăuga caracteristici și/ sau module noi în viitor.

Customizare

Este destul de dificil pentru întreprinderile mici să aloce buget suplimentar pentru customizare, deoarece nu au integrările complexe pe care le au de obicei întreprinderile mari. Deci, colaborați cu furnizorul dumneavoastră pentru a găsi sisteme care pot fi integrate cu cele pe care le utilizați deja sau puteți pe care le puteți folosi pentru a înlocui/îmbunătăți cu ușurință sistemul existent.

Training

Acesta este un domeniu căruia IMM-urile ar trebui să îi acorde cu adevărat atenție. Training-ul poate afecta negativ productivitatea, dacă nu este făcut în mod corespunzător. Și în timp ce companiile mari dispun de resursele necesare pentru a-și instrui oamenii, fără să-și diminueze productivitatea, firmele  mici nu își pot permite să-și blocheze resursele atât de ușor. În acest sens, solicitați ajutorul furnizorului dumneavoastră, care vă va oferi training-ul necesar sau vă poate oferi consultanța de care aveți nevoie în acest sens.





Articole asociate