Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  Soluțiile ERP în Cloud, opțiunea salvatoare pentru e-commerce în perioada de pandemie



Soluțiile ERP în Cloud, opțiunea salvatoare pentru e-commerce în perioada de pandemie

July 7, 2020


Noutăți & Evenimente

Perioada pandemiei a determinat industria de retail să se orienteze complet către comerțul electronic și, așa cum era de așteptat, s-a observat o creștere semnificativă a cumpărăturilor online. Dacă până nu demult oamenii achiziționau online în mod special îmbrăcăminte, electronice și electrocasnice, în 2020 am asistat la dezvoltarea nișelor de bunuri de larg consum și alimente, livrarea din supermarket-uri înregistrând creșteri foarte mari în această perioadă. De asemenea, cererea a crescut și în cazul produselor de îngrijire personală, produse de fitness, cărți și produse pentru copii.

„Chiar dacă tendința către digitalizarea industriei retail a început în anii precedenți, criză Covid-19 a impus ca toate magazinele să fie prezente în mediul online pentru a supraviețui. În plus, comportamentul consumatorilor s-a schimbat radical și tot mai mulți oameni au ales să-și facă cumpărăturile online, din motive de siguranță și din lipsa altor alternative.” spune Alexandra Lucescu, Director Comercial al producătorului de ERP, Softone, unul dintre principalii furnizori de soluții informatice pentru magazinele online.

Dacă în anul 2019, conform Eurostat, doar 23% dintre români își făceau cumpărăturile online, în ultimele luni procentul a crescut considerabil. Astfel, din datele existente până acum, în martie 2020, vânzările de produse digitale au crescut, pe piața românească, cu 16%. Cele mai accentuate creșteri au fost la produse de securitate informatică, la aplicațiile audio-video și la tool-urile de dezvoltare web.

În acest context, piața de e-commerce a fost astfel nevoită să își optimizeze operațiunile pentru a oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărături. Digitalizarea și automatizarea proceselor de lucru au jucat un rol foarte important. Un alt aspect care s-a schimbat in comportamentul de achiziții a fost orientarea către efectuarea plății cu cardul.

„Majoritatea retailerilor mici și mijlocii nu au fost însă pregătiți pentru aceste schimbări, iar prezența lor în mediul online abia acum se conturează. Astfel, ne așteptăm în viitorul apropiat ca piața de e-commerce să crească și mai mult. Evenimentele care s-au petrecut la nivel global au determinat companiile să își regândească modelele de business. Industria de e-commerce s-a orientat mai mult ca niciodată către digitalizarea operațiunilor. Acest lucru s-a întâmplat în primul rând datorită creșterii numărului de tranzacții online, iar apoi pentru a îmbunătăți experiența de cumpărături și pentru a oferi mai multă siguranță clienților. De asemenea, digitalizarea tuturor proceselor de business a permis companiilor din e-commerce să își gestioneze eficient relația cu furnizorii și partenerii, nu doar cu clienții”, adaugă Alexandra Lucescu, Director Comercial Softone

În rândul companiilor de IT s-a resimțit o cerere mai mare a serviciilor software. Reprezentanții companiei Softone, de exemplu, spun că vremurile i-au obligat să pregătească un pachet special de e-commerce pentru soluția Soft1 Cloud ERP care era deja în portofoliul companiei.  menit să satisfacă complet nevoile magazinelor online și care să se adapteze lucrului de acasă. Cea mai cerută soluție a fost implementarea unui ERP în Cloud care permitea oricui să aibă acces la datele companiilor indiferent unde se afla și de pe orice dispozitiv.

„Ne-am concentrat spre a ne adapta produsele și serviciile, astfel încât să le putem implementa în cel mai scurt timp, la costuri rezonabile. Soluția noastră, Soft1 Cloud ERP, permite integrarea cu orice platformă de e-commerce în cel mai ușor mod cu putință, iar în această perioadă am creat un pachet special, dedicat industriei de retail, prin care am putut oferi acces la modulele de contabilitate, gestiune stocuri, financiar, vânzare, depozite, raportare și CRM. Avantajul pe care îl oferim tuturor magazinelor online este că aplicația Soft1 poate fi personalizată în funcție de nevoile fiecărui business și poate fi accesată oricând, utilizând orice dispozitiv. În plus, site-urile pot fi sincronizate în timp real cu Soft1 ERP și CRM pentru a le oferi retailerilor informații în timp real despre stocuri, comenzi, carduri de fidelizare ale clienților, integrare cu sisteme de plăți online, aplicații de curierat și multe altele”, mai precizează Alexandra Lucescu.

La nivelul întregului grup Softone Technologies, care este unul unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții software ERP, CRM și aplicații web & mobile din Europa de Sud-Est cu filiale în România, Cipru, Grecia și Bulgaria s-a remarcat o creștere uriașă a intenției de digitalizare a business-urilor încă de la începutul anului. A existat așadar o cerere mai mare pentru Cloud, pentru aplicațiile mobile și integrarea cu magazine online, dar și pentru dezvoltări adiționale care să permită un control mai bun al business-ului de la distanță.  Soluțiile în Cloud și-au dovedit utilitatea acum mai mult ca niciodată, iar principalul efect al crizei Covid asupra afacerilor, în mod special în România, a fost acela că a demonstrat cât de importantă este digitalizarea și accesul la informațiile business de oriunde.





Articole asociate