Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  Strategiile de marketing SoftOne au întotdeauna la bază experiența clienților



Strategiile de marketing SoftOne au întotdeauna la bază experiența clienților

November 27, 2020


Noutăți & Evenimente

Anul 2020 a reprezentat o perioadă plină de provocări, dar și de oportunități pentru SoftOne. Nu ne-am așteptat ca pandemia să accelereze digitalizarea afacerilor, însă făcând parte din industria software am observat că business-urile au devenit mai receptive la soluțiile noastre. Misiunea SoftOne este să ajute mediul de afaceri să se digitalizeze și am dorit să le oferim companiilor care au avut nevoie de soluțiile noastre toată susținerea pentru a trece cu bine peste criza Covid.

Așadar, am desfășurat la începutul pandemiei o amplă campanie de marketing prin care am oferit acces gratuit la aplicația mobilă Soft1 360, astfel încât să le oferim clienților existenți și potențiali posibilitatea de a lucra de acasă, în siguranță, fără costuri suplimentare. Am vrut în acest fel să fim alături de companiile care nu au prioritizat până acum tehnologizarea și care nu au avut infrastructura necesară care să le permită să lucreze de oriunde. Criza Covid ne-a oferit oportunitatea să dovedim care este utilitatea soluțiilor noastre, mai ales pentru că piața din România încă nu a ajuns la maturitate din punct de vedere al adoptării soluțiilor Cloud și de mobilitate. Există un potențial mare și foarte mult loc de creștere, în special în rândul publicului nostru țintă, format preponderent din întreprinderi mici și mijlocii.

Acțiunile de marketing pe care le desfășurăm au un rol extrem de important și în procesul de educare a pieței. Vrem să arătăm companiilor care sunt beneficiile pe care le pot avea prin utilizarea unor soluții software inovatoare. În ultimii ani, eforturile noastre de marketing au vizat informarea și motivarea companiilor pentru a implementa soluțiile Cloud, ele sprijinind operațiunile, longevitatea și dezvoltarea afacerilor în orice circumstanță. Cu toate acestea, până acum au existat doar câteva companii din fiecare industrie care au înțeles suficient de devreme care este utilitatea soluțiilor Cloud.

Provocările și oportunitățile în marketing pe timp de pandemie

Cea mai mare provocare a fost însă să ne regândim strategia de marketing pentru a asigura o comunicare continuă și la fel de eficientă cu clienții și partenerii noștri. Condiționați de pandemie, am fost nevoiți să ne orientăm doar către canale de marketing online, fie că a fost vorba de evenimente, training-uri sau demo-uri live ale aplicațiilor noastre. În plus, în loc să ne concentrăm pe vânzarea anumitor produse sau servicii, am dorit să ne sprijinim clienții oferindu-le aplicații și servicii gratuite pentru a-i ajuta nu doar să facă față noii situații, ci să profite la maximum de ea. Practic, am vrut să ne consolidăm relația cu clienții în aceste circumstanțe deosebite.

Au existat multe aspecte pozitive în business, la nivel de marketing, datorită crizei Covid-19. Companiile au devenit mult mai empatice, au vrut să ajute mediul de afaceri și au încetat să vândă în mod agresiv.  Poate că efectele nu vor fi văzute imediat, însă pe termen lung, abordarea va avea cu siguranță un impact benefic asupra brandurilor. În cadrul SoftOne ne-am continuat misiunea de a livra soluții inovatoare, de ultimă generație,  companiilor care au vrut să adopte transformarea digitală, mai ales în această perioadă imprevizibilă. Pandemia a demonstrat mediului de business că soluțiile software de ultimă generație nu mai reprezintă o opțiune, ci o necesitate, iar noi am încercat să fim alături de clienții noștri în orice moment.

Majoritatea business-urilor, în special IMM-urile, au fost nevoite să se îndrepte către mediul online pentru a-și desfășura activitatea, mai ales industriile de retail și HORECA, prin dezvoltarea unor platforme de e-commerce sau delivery.  Schimbarea a fost însă resimțită în toate domeniile de activitate, companiile înțelegând acum importanța unui Cloud și a aplicațiilor mobile, iar noi am putut să le oferim soluțiile potrivite pentru a-și optimiza activitatea și pentru a se adapta schimbărilor.

Scopul acțiunilor noastre de marketing a fost să creștem vizibilitatea în rândul celor care au avut nevoie de soluțiile Soft1, astfel încât să facilităm transformarea digitală pentru clienții noștri.  Deși în acestă perioadă multe companii au ales să își oprească activitatea de marketing, noi am decis nu numai să continuăm, ci să valorificăm oportunitățile suplimentare pentru a ajunge la clienți. De exemplu, am început o serie de webinarii gratuite, despre funcționalitățile digitale oferite de soluțiile Cloud și de mobilitate Soft1. Acest lucru ne-a ajutat să atragem noi oportunități de vânzare și să oferim clienților potențiali toate informațiile de care au avut nevoie pentru a lua decizii informate cu privire la adoptarea soluțiilor Cloud.

În mod firesc, acum utilizăm preponderent canalele de marketing online. Marketing-ul s-a digitalizat progresiv în ultimii ani, iar procesul s-a accelerat în perioada pandemiei, făcând din marketingul digital o prioritate, mai ales pentru companiile B2B. Ne așteptăm cu siguranță ca activitatea noastră online să mai încetinească odată cu pandemia, astfel încât să ne reluăm și activitățile offline. Pentru noi este important să înțelegem care sunt canalele cu care factorii de decizie rezonează cel mai bine. În acest sens, echilibrul dintre activitățile noastre online și offline, integrate într-o strategie puternică, ce oferă rezultate, este provocarea noastră constantă.

SoftOne România este prezentă pe piața locală de peste 7 ani. Grupul SoftOne are peste 300 de angajați și o rețea formată din mai mult de 600 de parteneri, deservind peste 47.000 de clienți în patru țări (Grecia, Cipru, Bulgaria și România). Având o experiență îndelungată în dezvoltarea celor mai inovatoare tehnologii, SoftOne dezvoltă soluții Cloud și Enterprise Mobility de ultimă generație, asigurând transformarea digitală companiilor de talie mică, medie, cât şi organizaţiilor mari.





Articole asociate