Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  România are în continuare nevoie de suport pentru a reuși în procesul de transformare digitală



România are în continuare nevoie de suport pentru a reuși în procesul de transformare digitală

May 17, 2021


Noutăți & Evenimente

1. SoftOne deține un important portofoliu de soluții ERP, CRM și de mobilitate. Care este profilul clienților cărora vă adresați?

Ne adresăm preponderent IMM-urilor, însă soluțiile SoftOne pot fi implementate de orice companie care își dorește să își optimizeze costurile și să își eficientizeze procesele de business, indiferent de mărime. Fie că vorbim de afaceri cu 2 sau de 1.000 de angajați, de-a lungul timpului am implementat cu succes soluțiile SoftOne pentru companii din toate sectoarele de business, de la servicii, la producție, distribuție sau retail. Deoarece soluțiile SoftOne sunt versatile și oferă multiple funcționalități ce pot fi personalizate în funcție de nevoi specifice, această flexibilitate s-a reflectat și în diversitatea clienților pe care îi avem. Portofoliul nostru este format din companii din toate industriile.

2. Grupul SoftOne deservește peste 47.000 de clienți în patru țări: Grecia, Cipru, Bulgaria și România. Există planuri de extindere pe termen scurt și mediu?

Expansiunea internațională a fost întotdeauna o parte importantă din strategia de dezvoltare SoftOne. Așadar, lucrăm constant pentru extinderea prezenței noastre în țările din Europa de Sud-Est, unde vrem să integrăm modelul unic de afaceri pe care îl avem, bazat pe parteneri și servicii inovatoare, ce ne-a oferit un avantaj competitiv în fiecare piață în care suntem prezenți.

SoftOne are un model de business ce se bazează preponderent pe o rețea de parteneri, iar prioritatea noastră este să atragem cât mai mulți colaboratori la nivel național. Felul în care compania funcționează oferă multiple avantaje companiilor IT locale și tuturor integratorilor software care își doresc să comercializeze soluții software inovatoare și care vor să își dezvolte afacerea rapid. În România, SoftOne are aproximativ 50 de parteneri care implementează soluțiile noastre pentru afacerile mici și mijlocii din întreaga țară. Pentru a le susține activitatea, obiectivul nostru pentru anul 2021 este să dublăm numărul consultanților SoftOne și să continuăm, bineînțeles, extinderea portofoliului de clienți pe piața locală.

Fiind cel mai important furnizor de soluții Cloud ERP/ SaaS din Europa de Sud-Est, piața din România este foarte importantă pentru SoftOne, având un potential de dezvoltare uriaș în ceea ce privește atragerea noilor clienți. Din cauza pandemiei, mediul de business a înțeles importanța integrării soluțiilor Cloud și a aplicațiilor mobile în activitate. În 2020, acest lucru s-a resimțit și în cererea pe care am avut-o pentru aplicațiile pe care le comercializăm și ne așteptăm ca trendul să continue. În aceste condiții, pentru anul 2021, urmărim o creștere a cifrei de afaceri și a cotei de piață.

Cu siguranță va urma o perioadă de dezvoltare intensă pentru SoftOne, iar în cadrul companiei am pus la punct infrastructura necesară pentru a ne deservi cu succes atât clienții, cât și partenerii. În continuare, ne dorim să venim atât în ajutorul celor peste 600 de clienți pe care îi avem în portofoliu pe piața din România, cât și în ajutorul clienților potențiali, cu soluții software inovatoare care să le permită să se adapteze cu succes la noua realitate de business.

3. Cum arată piața digitală din România la momentul actual și ce trebuie îmbunătățit?

Noile provocări în mediul de business apărute din cauza pandemiei au arătat tuturor companiilor cât de importantă este digitalizarea, fie că ne referim la companii mici, mijlocii sau foarte mari. În acest context, soluțiile software inteligente, precum Soft1 Cloud ERP, susțin transformarea digitală de care business-urile au nevoie. Soluțiile Cloud au devenit esențiale și au schimbat fundamental modul în care companiile funcționează.

Există o cerere în creștere pentru produsele și serviciile noastre în Cloud, iar antreprenorii români au au început să fie mult mai deschiși către adoptarea noilor tehnologii. Suntem de părere ca soluțiile în Cloud vor deveni foarte populare pe piața locală, în special în rândul companiilor mici și mijlocii. În general, IMM-urile sunt mai flexibile în adoptarea noilor tehnologii pentru că resimt puternic nevoia de a crește și de a se adapta schimbărilor din piață, însă soluțiile Cloud sunt din ce în ce mai apreciate la scară largă, beneficiile fiind ușor de prevăzut în contextul actual.

Cu toate acestea, piața din România are în continuare nevoie de educație și suport pentru a reuși să adopte transformarea digitală. Misiunea noastră este să ajutăm mediul de afaceri să se digitalizeze, astfel încât cât mai multe companii să beneficieze de avantajele pe care soluțiile în Cloud le oferă.

4. SoftOne dezvoltă soluții Cloud și Enterprise Mobility. Puteți detalia aceste soluții, pe înțelesul tuturor?

Inovația caracterizează soluțiile dezvoltate de SoftOne. Aplicațiile noastre ERP, CRM și de mobilitate încorporează tehnologii de ultimă generație ce susțin operațiunile companiilor moderne. Soft1 Cloud ERP Series 5 utilizează platforma Microsoft Azure, platformă ce garantează cele mai avansate servicii în Cloud pentru maximum de disponibilitate și fiabilitate. De asemenea, soluția noastră oferă companiilor o serie de beneficii unice, precum costuri de implementare scăzute, o operare intuitivă și posibilitatea de personalizare în funcție de nevoi specifice. Soft1 Cloud ERP Series 5 integrează modulele necesare pentru desfășurarea tuturor operațiunilor de business într-o singură platformă, începând cu activitatea financiară, comercială și până la gestiunea stocurilor sau managementul dosarelor de service sau al producției.

Soft1 Cloud CRM este o soluție completă ce permite utilizatorilor să aibă acces în orice moment la informațiile despre clienți, pentru a-și eficientiza activitatea de vânzări, marketing și suport. În același timp, aplicațiile de mobilitate, precum Soft1 360 sau Soft1 SFA, integrate cu sistemul ERP, permit companiilor să își desfășoare activitatea de oriunde, prin simpla utilizare a unui dispozitiv mobil.

De exemplu, în cazul unei companii de distribuție, persoanele de vânzări pot accesa în timp real informațiile despre clienți, pot trimite comenzi, emite facturi sau pot desfășura promoții suplimentara prin simpla utilizare a aplicației Soft1 360, nefiind nevoie să fie fizic la birou.  Astfel, cu ajutorul soluțiilor noastre, business-urile din orice industrie își pot fructifica la maximum oportunitățile de dezvoltare și își pot optimiza operațiunile pentru a-și spori productivitatea.

5. Care sunt motivele pentru care un client ar alege să implementeze soluțiile digitale, de tipul ERP, CRM sau de mobilitate?

Dezvoltarea sau stagnarea oricărui business este direct corelată cu viziunea și abordarea de management. Acest lucru este valabil și pentru implementarea soluțiilor software de business, precum un ERP sau un CRM. Implementarea unei soluții inteligente, cum ar fi Soft1 Cloud ERP Series 5, reprezintă una dintre cele mai importante inovații pe care orice afacere le poate face pentru a se devolta. Acest tip de instrumente este, fără îndoială, foarte util pentru companii.

Soluțiile ERP, CRM sau de mobilitate în Cloud oferă beneficii importante, precum posibilitatea de a-și automatiza fluxurile de business, de a crea rapoarte avansate ce susțin cu adevărat procesele de decizie sau, în cazul aplicațiilor CRM, de a gestiona mult mai eficient relația cu clienții. Pe lângă acestea, soluțiile de mobilitate permit accesul la informații oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv mobil. Un alt avantaj îl reprezintă și costurile scăzute.

Spre deosebire de variantele On-Premise, implementarea soluțiilor în Cloud nu necesită investiții în echipamente hardware, diminuând foarte mult costul inițial. De exemplu, soluțiile SoftOne în Cloud funcționează pe baza unui abonament. De asemenea, pentru acest tip de aplicații, furnizorii sunt cei care asigură securitatea, întreținerea și actualizarea soluțiilor. Astfel, nu mai este nevoie de existența unei echipe dedicate din partea clientului care să gestioneze toate aceste lucruri.  Întreaga infrastructură IT devine responsabilitatea furnizorului soluțiilor Cloud. Nu în ultimul rând, implementarea rapidă a aplicațiilor Cloud oferă un beneficiu incontestabil clienților, ele putând fi utilizate aproape imediat.

6. Care au fost efectele pandemiei asupra companiei în 2020, și cum plănuiți să vă continuați activitatea în 2021?

Anul 2020 a fost o perioadă care ne-a oferit nenumărate provocări, dar și oportunități de dezvoltare. Făcând parte din industria software, pandemia nu a avut un impact major asupra business-ului, însă am fost și noi nevoiți să ne adaptăm noilor restricții, precum lucrul exclusiv de acasă.  Deoarece utilizăm și comercializăm aplicații în Cloud, tranziția a fost una ușoară și nu a necesitat o infrastructură specială sau un efort major. Ne-am concentrat însă foarte mult spre a le oferi clienților și partenerilor tot suportul de care au avut nevoie, cu aceeași proptitudine cu care i-am obișnuit, chiar și de la distanță.

De asemenea, am vrut să fim alături de companiile care au avut nevoile de soluțiile noastre pentru a depăși criza Covid-19. Înțelegând pe deplin provocările cauzate de pandemie în mediul de business, am decis să oferim soluțiile de mobilitate gratuit afacerilor care până atunci nu au dispus de infrastructura necesară care să le permită să lucreze de oriunde.

Cu siguranță și primele trei luni ale anului 2021 vor fi pline de provocări. Revenirea la un stil de viață normal, așa cum eram obișnuiți înainte de pandemie, va fi un proces de durată. Efectele pandemiei se vor resimți și în următorii ani, dar este dificil să prezicem cum se vor desfășura lucrurile în viitor. Cu toate acestea, SoftOne, prin intermediul portofoliului său de soluții avansate în Cloud, va continua să susțină cu determinare transformarea digitală a afacerilor locale. 

7. Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului de soluții digitale, în urma pandemiei?

Criza Covid-19 a stimulat adoptarea soluțiilor digitale într-un ritm alert din cauza schimbărilor produse în mediul de business, care este în continuare marcat de incertitudine. Transformarea digitală a devenit astfel singura opțiune pentru companiile care și-au dorit să își desfășoare activitatea în condiții de siguranță. Digitalizarea a implicat deseori și schimbarea modelelor operaționale, investițiile în soluții de ultimă generație precum soluțiile Cloud ERP și în infrastructura IT devenind o prioritate.  Practic, mediul de business a înțeles cu adevărat că transformarea digitală nu mai este o opțiune, ci o necesitate.

De exemplu, peste 90% dintre clienții noștri din industria de retail s-au orientat și către dezvoltarea zonei de magazine online. Posibilitatea de a integra orice plaformă e-commerce cu sistemul ERP a fost așadar esențială pentru companiile de retail, astfel încât business-ul lor să funcționeze în continuare la un nivel optim. De asemenea, majoritatea utilizatorilor soluțiilor noastre și-au optimizat fluxurile în ERP, precum și capacitățile de raportare din sistem, astfel încât să poată lucra de acasă cu aceeași productivitate ca la birou.

Conștientizând importanța digitalizării, în urma pandemiei companiile au devenit mult mai receptive la tehnologizare și la implementarea unor soft-uri ERP care să le optimizeze procesele de business, să le reducă costurile și care să le permită creșterea eficienței operaționale. Ne așteptăm ca din ce în ce mai multe companii să adopte soluții tehnologice de ultimă generație, mai ales soluții IT cu un grad ridicat de personalizare, care pot satisface întocmai nevoile specifice ale companiilor.





#News     #Noutati    

Articole asociate