Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  Radu Opriș, General Manager International SOFTONE Group: Planurile de dezvoltare ale grupului în România și Bulgaria se bazează pe creșterea portofoliului de soluții software și achiziții



Radu Opriș, General Manager International SOFTONE Group: Planurile de dezvoltare ale grupului în România și Bulgaria se bazează pe creșterea portofoliului de soluții software și achiziții

April 30, 2024


Noutăți & Evenimente

1.De ce ați decis să preluați rolul de General Manager International în cadrul Grupului SOFTONE și care sunt obiectivele pe care v-ați propus să le atingeți în primul an de activitate în noua funcție?

Grupul SOFTONE este un lider consacrat în furnizarea soluțiilor business software în Cloud pe piața elenă, cu un potențial foarte mare de dezvoltare și pe piețele din România și Bulgaria unde urmărim consolidarea prezenței companiei. În acest context, în momentul în care mi s-a oferit oportunitatea de a prelua rolul de General Manager International în cadrul Grupului SOFTONE, am fost atras de obiectivele de expansiune ambițioase ale companiei în Europa de Sud-Est. Prin prisma experienței pe care o dețin în poziții cheie de leadership în industriile de IT, telecomunicații și business software, am considerat că acestă nouă provocare profesională îmi va permite să aduc cu adevărat plus-valoare companiei. Sunt încrezător că, alături de echipele din România și Bulgaria, voi reuși să contribui la atingerea tuturor obiectivelor de dezvoltare atât într-un mod organic, dar și prin achiziții.

2. Cât de mare este echipa pe care o veți coordona?

SoftOne se află într-un proces accelerat de dezvoltare, iar la nivel de grup compania însumează peste 750 de angajați. Atribuțiile mele implică coordonarea echipelor din România și Bulgaria formate din peste 60 de colegi, alături de Country General Managerii din cele două țări, pentru a ajuta la accelerarea îndeplinirii obiectivelor strategice ale grupului pentru extinderea pe piețele internaționale.

3. Ce presupune consolidarea prezenței Grupului SOFTONE pe piețele din România, Bulgaria și regiunea Europei de Sud-Est pentru anul în curs?

Piețele emergente din România și Bulgaria au un potențial uriaș din punct de vedere al expansiunii Grupului SOFTONE, mediul de business nefiind încă la maturitate în ceea ce privește digitalizarea. Așa cum am menționat anterior, grupul este deja lider de piață în Grecia și dorim să ne consolidăm acest statut și în România și Bulgaria. Vom face asta prin acțiuni targetate, printre care creșterea portofoliului de soluții software odată cu integrarea platformei de e-procurement CosmoONE, a aplicației Regate SFA sau a platformei eCommerce B2B Shopranos, dezvoltarea de noi parteneriate pentru extinderea ecosistemului SoftOne atât în România, cât și în Bulgaria, dar și prin creșterea echipelor interne și noi achiziții. Astfel, țintim în 2024 către o creștere de 50% a cifrei de afaceri a companiei din România și de 40% a business-ului în regiunea Europei de Sud-Est.

4. Cum se poziționează piața din România comparativ cu cea din Bulgaria și care sunt cele mai importante asemănări și deosebiri dintre cele două?

România și Bulgaria sunt țări în continuă dezvoltare, dar sunt piețe în care gradul de adopție al soluțiilor digitale avansate, precum aplicațiile în Cloud pe care le furnizăm, este încă mic comparativ cu restul statelor europene (11% în România și 10% în Bulgaria versus 34% media Uniunii Europene conform Comisiei Europene). Pentru Grupul SOFTONE, acest lucru reprezintă o oportunitate.

Atât în România, cât și în Bulgaria se resimte o nevoie reală a mediului de business pentru soluțiile pe care noi le dezvoltăm și asta este încurajator. De exemplu, în ultimii ani a crescut cererea pentru soluțiile ERP în Cloud, pe măsură ce companiile au început să conștientizeze importanța digitalizării operațiunilor și beneficiile pe care astfel de sisteme le oferă. Deosebirea constă însă în faptul că în România achiziția sistemelor Cloud ERP, dar nu numai, a început să fie impulsionată extrem de mult de inițiativele de digitalizare demarate de către stat. Odată cu obligativitatea SAF-T, e-Factura, e-Transport și cu lansarea programului PNRR, „Digitalizarea IMM-urilor” în 2023, ne putem aștepta ca mediul de business din România să se digitalizeze mai rapid decât cel din Bulgaria.

O altă asemănare este că, în ambele țări, industria business software încă nu a ajuns la maturitate, dar devine din ce în ce mai competitivă. Așadar, acum este cel mai bun moment pentru extinderea Grupului SOFTONE în România și Bulgaria și poziționarea noastră ca un lider în furnizarea de soluții business software complete, 100% integrate, care pot susține în totalitate transformarea digitală a companiilor.

5. Câți parteneri colaborează în prezent cu Softone România și ce planuri aveți în această direcție?

Ecosistemul SoftOne din România însumează peste 50 de parteneri, iar pentru anul 2024 ne-am propus o creștere cu 25% a acestui număr pentru a fi prezenți în cât mai multe zone din țară. Totodată, avem în vedere și diversificarea profilului de partener SoftOne, odată cu integrarea în portofoliu a unor noi soluții, precum platforma de e-commerce B2B, Shopranos sau a aplicației GO Retail în Cloud. Deoarece integrarea acestora necesită competențe diferite față de cele deținute de partenerii noștri existenți, trebuie să ne oriendăm și către alte  tipuri de implementatori pentru a livra cele mai bune soluții și servicii clienților noștri. În final, scopul este să asigurăm o prezența puternică a rețelei de parteneri SoftOne atât în România, cât și în Bulgaria.

6. Aveți în plan și achiziții de tip M&A pentru acest an? Dacă da, puteți detalia?

Strategia de dezvoltare a Grupului SOFTONE se bazează pe extinderea portofoliului de produse și servicii pe care le oferim, astfel încât să devenim cât mai competitivi pe piață. În România,  ne dorim să facem acest lucru și prin achiziții de tip M&A. Ne îndreptăm atenția către companii care au în portofoliu produse asemănătoare sau complementare celor dezvoltate de SoftOne, de la aplicații de contabilitate, soluții ERP și chiar la softuri dedicate industriei de HoReCa. Urmărim astfel să ne diversificăm gama de soluții comercializate și să accelerăm dezvoltarea companiei în plan local.





Articole asociate