Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  Cum digitalizăm IMM-urile



Cum digitalizăm IMM-urile

May 17, 2021


Noutăți & Evenimente

1. Care au fost cele mai importante proiecte SoftOne România în ultimul an?

Anul trecut a reprezentat o perioadă plină de provocări pentru mediul de business, iar în cadrul SoftOne ne-am concentrat eforturile spre a ne susține clienții și partenerii. Ținând cont de contextul dificil în care ne-am aflat, am dezvoltat programul SoftOne Care cu scopul de a ne ajuta clienții existenți, dar și pe cei potențiali, să lucreze în siguranță, de acasă. Astfel, am pus gratuit la dispoziția acestora soluțiile noastre de mobilitate pentru a le oferi posibilitatea să își desfășoare activitatea chiar și în condițiile pandemiei. De asemenea, ne-am îndreptat atenția și către companiile mici care au fost cele mai afectate.

Un alt proiect important pe care l-am desfășurat a fost să începem un proces de reorganizare în cadrul SoftOne, având în vedere doua obiective: să ne pregătim pentru noua normalitate provocată de pandemie și să ne îmbunătățim serviciile de suport pe care le oferim clienților și partenerilor.

2. Cum ați încheiat 2020 (cifră de afaceri și angajați). Ce estimări aveți pentru 2021? (venituri și angajați)

Chiar dacă 2020 a fost un an de test, ne-am asigurat că fructificăm la maximum și această perioadă. Având în portofoliu produse și servicii inovatoare, SoftOne a obținut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri datorită soluțiilor Cloud pe care le oferă, ele reprezentând un fundament în procesul de transformare digitală care are loc în cadrul tuturor companiilor.

Înainte de pandemie digitalizarea era recomandată, însă acum a devenit o necesitate. Datorită acestui lucru am reușit în 2020 să ne creștem cu 50% portofoliul de clienți și cu 60% vânzările de abonamente. Privind spre viitor, am creat un plan pentru următorii 3 ani prin care urmărim să ne triplăm cifra de afaceri, să ne creștem rețeaua de parteneri până la 100 de companii și să obținem peste 2000 de clienți. Ținând cont de creșterea pe care o urmărim, anul trecut am încheiat un parteneriat strategic cu Orosimo Software, un important integrator de soluții software cu peste 45 de dezvoltatori și consultanți care s-au alăturat echipei noastre.

3. Care sunt lecțiile pandemiei pentru SoftOne România?

Fiind un furnizor de soluții software care dezvoltă aplicații în Cloud, nu am resimțit efectele pandemiei atât de puternic precum alte companii. Cu toate acestea, pandemia ne-a arătat că uneori progresul este determinat de factori neașteptați. Transformarea digitală a fost accelerată de către pandemie mult mai mult decât orice alt factor. În plus, ne-a întărit convingerea că digitalizarea este modalitatea prin care orice business poate să facă față cu succes tuturor adversităților.

Companiile trebuie să fie cât se poate de pregătite, iar prin utilizarea tehnologiei de ultimă generație acestea se pot adapta chiar și factorilor imprevizibili. Nu în ultimul rând, pandemia ne-a arătat că oamenii sunt întotdeauna pe primul loc, fie că este vorba despre angajați, parteneri sau clienți. Soluțiile digitale ne-au ajutat să îi susținem în mod eficient, oferindu-le în același timp siguranță. Acum suntem convinși că un business puternic este un business care a îmbrățișat digitalizarea.

4. Care sunt cele mai bune practici de transformare digitală a IMM-urilor?

Transformarea digitală a IMM-urilor poate avea loc doar prin adoptarea tehnologiei de ultimă generație. Digitalizarea este singurul mod prin care acestea pot crește rapid și prin care pot deveni competitive în contextul actual. Afacerile mici și mijlocii trebuie să aibă capacitatea de a lua decizii de business informate, în funcție de date concrete, astfel încât să își deservească cu succes clienții și să obțină avantaje competitive. Mai mult, IMM-urile trebuie să ia în considerare și planurile lor de dezvoltare pentru a alege acele soluții digitale care le pot susține și nevoile viitoare. Companiile mici trebuie să gândească pe termen lung.

5. Cum stăm la capitolul accesare fonduri pentru digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, la nivel național?

La nivel național, un număr din ce în ce mai mare de companii au început să acceseze fonduri pentru digitalizare. Noi avem deja o bază considerabilă de clienți care au implementat soluțiile SoftOne apelând la fonduri europene, însă cu siguranță există mult loc de creștere. Potențial de dezvoltare există, dar o comunicare activă către mediul de business, atât din partea furnizorilor de soluții software, cât și din partea autorităților, este indispensabilă.

În cadrul SoftOne încurajăm și promovăm activ această practică, însă este esențială implicarea întreprinderilor mici și mijlocii și a autorităților pentru a implementa și a sprijini această digitalizare. Procesul trebuie să pornească de la o nevoie reală pentru optimizarea și automatizarea operațiunilor, nu doar din dorința de a atrage fonduri europene.

6. Care ar fi cele mai potrivite tehnologii pentru digitalizarea IMM-urilor din România, din perspectiva SoftOne, precum și impactul asupra perspectivelor de business?

IMM-urile trebuie să se concentreze asupra dezvoltării, așadar au nevoie de soluții de business inteligente, precum Soft1 Cloud ERP Series 5 care este fără dubiu un instrument puternic pentru companii. Este important ca IMM-urile să se orienteze către Cloud și către aplicațiile de mobilitate, însă acesta este doar începutul. Ele trebuie de asemenea să integreze inteligența artificială și invățarea automata în desfășurarea operațiunilor pentru a-și spori productivitatea. Astfel, cele mai potrivite soluții pentru digitalizarea IMM-urilor sunt tehnologiile de ultimă generație care susțin toate zonele critice de business. De exemplu, aplicația noastră oferă o serie de beneficii unice precum costuri operaționale reduse, o interfață intuitivă și ușor de folosit și posibilitatea de a fi adaptată complet în funcție de nevoi specifice de business. Mai mult decât atât, oferă module care pot integra toate operațiunile într-o singură platformă.

7. Filiala din România este implicată și în proiecte internaționale ale grupului elen? Care este rolul și importanța filialei din România harta grupului SoftOne? În ce măsură a afectat pandemia business-ul întregului grup?

Chiar dacă filiala din România are drept principal obiectiv sprijinirea afacerilor locale, ea reprezintă și un centru de business în Europa Centrală și de Est. Grupul SoftOne a obținut rezultate remarcabile în pandemie, iar împreună am reușit să câștigăm peste 5000 de clienți noi și peste 6000 de clienți Cloud, fapt ce a rezultate într-o cifră de afaceri record. Cu siguranță sucursala din România a jucat un rol important în această creștere.





#News     #Noutati    

Articole asociate