Home  ›  Blog  ›  Trend-uri  ›  2023, anul digitalizării în e-commerce



2023, anul digitalizării în e-commerce

May 26, 2023


Trend-uri

Zona de e-commerce a devenit un must-have pentru afacerile de retail, iar industria este preconizată să crească exponențial de la an la an. Conform eMarketer, vânzările globale survenite din e-commerce vor valora 5.9 miliarde de dolari în 2023, iar 20.2% dintre achizițiile din retail vor avea loc online.

Fiind o industrie caracterizată de dinamism, care evoluează constant, multe schimbări sunt așteptate în următorii ani. Câteva trenduri deja s-au conturat pentru anul 2023. Care sunt acestea și de ce acum, mai mult ca niciodată, trebuie să acorzi atenție transformării digitale a magazinului tău online? Vezi mai jos:

Achizițiile omnichannel au devenit un standard

Odată cu sfârșitul pandemiei, oamenii au reînceput să frecventez magazinele fizice pentru a face cumpărături. Totuși, conform unui studiu Google, cumpărătorii utilizează din ce în ce mai mult și platformele online pentru a se documenta despre produsele pe care vor să le achiziționeze, înainte de a cumpăra din magazinul fizic.  Astfel, prezența omnichannel a magazinului tău trebuie să devină un standard pentru a oferi clienților o experiență de cumpărături unitară, pe toate canalele prin care acesta interacționează cu afacerea ta. Fie că este vorba de apeluri telefonice, achiziții online, cumpărături prin intermediul dispozitivelor mobile sau direct în magazinele fizice, experiența de cumpărături trebuie să fie la fel de bună pe toate canalele utilizate, astfel încât brandul tău să câștige mai mulți clienți și să îi fidelizeze pe cei existenți.

Majoritatea cumpărăturilor au loc prin intermediul dispozitivelor mobile

Tehnologia este în continuă dezvoltare, iar acest lucru se resimte prin numărul crescut de tranzacții realizate direct de pe telefonul mobil. La nivel global există 7.26 miliarde de utilizatori ai dispozitivelor mobile, iar 91% din populație deține cel puțin un telefon mobil. Totodată, previziunile estimează că numărul de utilizatori va atinge 7,51 miliarde până în 2026. Pentru industria de e-commerce, acest lucru presupune din ce în ce mai mulți consumatori ce vor putea să achiziționeze produsele sau serviciile direct prin utilizarea telefonului mobil.

Conform studiului Global Data Reportal, în 2022 60% dintre achizițiile online au fost realizate de pe telefonul mobil.  Într-o societate mereu pe fugă, în care smartphone-urile au devenit o extensie a noastră, industria de e-commerce trebuie să se concentreze în mod special asupra optimizării magazinului online pentru telefonul mobil.  Fie că este vorba despre pagina web sau dezvoltarea unei aplicații, îmbunătățirea proceselor de cumpărături prin intermediul dispozitivelor mobile este acum obligatorie.

Achizițiile prin intermediul rețelelor sociale au crescut în mod considerabil

Popularitatea canalelor de social media a crescut continuu de la an la an. Peste 59% din populația globală este activă pe cel puțin o platformă de socializare.  Generațiile tinere sunt din ce în ce mai predispuse în a folosi canalele social media pentru a face cumpărături, iar în prezent acestea au ajuns să dicteze tendințele de achiziții în e-commerce.  Conform Forbes, în pandemie au fost cheltuite 992 de miliarde de dolari, iar până în anul 2026 previziunile arată că valoarea achizițiilor efectuate prin intermediul social media va ajunge la aproape 2.9 trilioane de dolari. Fie că ne referim la Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest, Snapchat sau Twitter, în prezent este esențial să îți consolidezi prezența pe rețelele de socializare pentru a-ți crește vânzările și pentru a-ți dezvolta afacerea.

Platformele e-commerce B2B cresc în popularitate

Platformele e-commerce B2B sunt magazine online, special concepute pentru a facilita vânzarea și cumpărarea de produse și servicii între companii. Fiind create pentru a satisface nevoile particulare ale tranzacțiilor B2B, acest tip de platforme oferă funcționalități și tool-uri avansate pentru gestiunea clienților, produselor, prețurilor sau stocurilor. Totodată, ele pot fi utilizate atât de către producători sau distribuitori, pentru facilitarea operațiunilor de achiziții. Avantajele? Optimizarea operațiunilor, automatizarea proceselor și actualizarea în timp real a stocurilor disponibile.

În concluzie, zona de e-commerce este o industrie în continuă dezvoltare, care va crește în mod exponențial și în următorii ani. Astfel, pentru a rămâne competitiv și pentru a atrage cât mai mulți clienți, este important să acorzi atenție transformării digitale a magazinului tău online. Achizițiile omnichannel, creșterea numărului de cumpărături realizate prin intermediul dispozitivelor mobile, achizițiile prin intermediul rețelelor sociale și popularizarea platformelor e-commerce B2B sunt doar câteva dintre trendurile care se conturează pentru anul 2023. Asigură-te că business-ul tău se adaptează cu succes acestor tendințe, astfel încât să îți dezvolți afacerea!

Cum? Descoperă platforma e-commerce Shopranos B2B, soluția perfectă pentru a-ți crește afacerea într-un mod eficient și profitabil. Indiferent dacă ești un producător, distribuitor sau retailer, această aplicație revoluționară te va ajuta să îți optimizezi procesele de vânzare și să-ți extinzi baza de clienți. Cu Shopranos B2B, procesul de comandă și gestionare a stocurilor devine unul simplu și eficient. Aplicația îți oferă o interfață intuitivă și ușor de utilizat, permitându-ți să creezi și să gestionezi cu ușurință catalogul de produse, să primești și să procesezi comenzile și să urmărești stocurile în timp real. Indiferent de mărimea afacerii tale, Shopranos B2B te va ajuta să economisești timp și efort, astfel încât să te poți concentra mai mult pe creșterea vânzărilor.





Articole asociate