Home  ›  Blog  ›  Business Software Trend-uri  ›  Cum vă ajută Inteligența Artificială să creșteti vânzările?



Cum vă ajută Inteligența Artificială să creșteti vânzările?

February 7, 2019


Business Software Trend-uri

Inteligența Artificială a fost un termen “trendy” pentru foarte mult timp, dar abia acum impactul său a devenit vizibil în jurul nostru. De la recomandările pe care le primiți pe Netflix până la rezultate personalizate returnate în urma unei căutări pe Google, AI este peste tot.

Lăsând la o parte temerile referitoare la dominația mașinilor, AI transformă fiecare aspect al vieții noastre. Creștea vânzărilor poate fi urmatoarea fortăreață pe care o cucerește.

Optimizarea vânzărilor este o preocupare constantă în orice afacere. Indiferent cât de multi vinzi, obiectivul este întotdeauna să vinzi mai mult. În timp ce anumite soluții presupun idei creative si inovație, altele implică doar multă muncă. Intelegența Artificială are abilitatea de a crește eficiența și impactul acestui proces și, implicit, de a crește vânzările. Iată câteva modalități în care AI poate face asta:

Lead-uri mai bune

Generarea lead-urilor este un concept foarte important în vânzări. Pe scurt, generarea lead-urilor presupune generarea unui interes al consumatorilor pentru produsul ori serviciul pe care îl comercializezi. Totuși, metodele “tradiționale” deseori livrează lead-uri inutile, care nu se trasformă în clienți.

Inteligența Artificială vă asigură lead-uri mai bune pentru că folosește informații mai bune. Acestea provin fie din rețele sociale precum Facebook/Twitter, fie din traficul generat de alte canale de comunicare.

Aceste date sunt corecte, actuale, fapt ce se traduce în lead-uri mai bune care se transformă apoi în clienți potentiali și, în cele din urmă, în clienți noi.

  1. Estimarea nevoilor fiecărui client

O provocare constantă în activitatea de vânzări o reprezintă să oferiți clienților opțiuni care să le satisfacă nevoile si cerințele. Principale dificultăți constau în:

  • Să ințelegeți ce își dorește clientul;
  • Să îl informați că aveți produsul/serviciul de care are nevoie.

Inteligența Artificială rezolvă această problemă prin analiza predictivă, o ramură a AI care se ocupă cu prelucrarea datelor și prezicerea comportamentului. V-ați întrebat vreodată cum se face că majoritatea site-urilor de e-commerce, cum ar fi Amazon, par să recomande exact acele produse de care aveți nevoie? Analiza predictivă procesează toate informațiile disponibile despre clienți, construiește un profil al clientului și vă oferă o estimare a nevoilor acestuia. Aceste informații vă ajută să vă pregătiți pitch-ul și să creșteți vânzările.

  1. Loializarea clienților existenți

Să loializați clienții existenți este la fel de important ca dobândirea unora noi. Odata ce realizați acest lucru, singura întrebare care rămâne este “Cum” veți face acest lucru. Răspunsul este simplu: retenția implică același proces ca la atragerea clinților noi, mai puțin partea de generarea de lead-uri.

AI vă salvează și în această situație. Folosind aceeași metodă a analizei predictive, ajutată de machine learning, puteți construi un model și îl puteți învăța să analizeze tiparele de cumpărare.  Modelul vă poate oferi informații precum durata de viață a produsului pe care l-au achizitionat ultima dată și momentul în care acel client va avea nevoie de unul nou. Astfel, veți ști exact când să îl abordați cu o nouă ofertă menită să îi satisfacă nevoile.

  1. O productivitate mai bună

Deși rezultatele finale ale activității de vânzare sunt extraordinare, procesul în sine este destul de obositor. Pentru fiecare sarcină inovatoare, există 5 sarcini monotone. În plus, nu trebuie să pierdem din vedere faptul că prea multă monotonie are, de obicei, efecte negative asupra inovației. Pe scurt, vânzările mai bune necesită o productivitate mai bună a agenților de vânzare.

Acest lucru se poate realiza cu ajutorul Inteligenței Artificiale. AI contribuie direct la automatizare, una dintre metodele-cheie de îmbunătățire a productivității angajaților. Sarcinile de rutină, cum ar fi actualizarea profilului de client și crearea de înregistrări de vânzări ar putea fi automatizate utilizând AI, permițându-vă să vă concentrați asupra a ceea ce contează: vânzările.

Optimizarea activității de vânzare este un aspect esențial pentru orice afacere și orice tehnologie care poate ajuta la asta este, în mod cert, apreciată. Inteligența Artificială influențează deja modul în care sociatatea actuală face lucrurile, iar vânzările sunt încă un domeniu în care aceasta poate aduce beneficii majore.





#AI     #crestere vanzari     #softone erp    

Articole asociate