Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente Trend-uri  ›  Social media și sistemul ERP – o relație cu ”Like & Share”



Social media și sistemul ERP – o relație cu ”Like & Share”

October 22, 2017


Noutăți & Evenimente Trend-uri

E un aspect mai mult decât cunoscut faptul că soluțiile ERP de ultimă generație pot integra toate funcționalitățile și operațiunile necesare gestiunii unui business, de la planificarea producției, la implementarea acțiunilor de vânzări și marketing. Multe dintre aceste integrări, cum ar fi cele de HR și CRM, sunt deja incluse în customizările soluțiilor ERP de top și sunt, de cele mai multe ori, conectate cu aplicații de social media – de exemplu Linkedin sau Facebook.

Aceste integrări fac parte din ceea ce numim INOVAȚIE în domeniul ERP-ului, iar rolul incontestabil al digitalizării și al conectării business-ului cu social media este unul care nu mai poate fi ignorat, indiferent de industria, mărimea sau locația în care business-ul nostru activează. 84% dintre oamenii de marketing spun ca social media joacă un rol crucial în creșterea companiei, iar trendul va depăși procentul de 90% în următorul an.

Dar care sunt beneficiile principale pe care companie le poate avea integrând sistemul ERP cu rețele social media și folosind activ acest instrument?

  • Colectarea de informații relevante despre potențialii și actualii clienți ai companiei: date demografice, comportament online și offline, probleme cu care se confruntă, obiceiuri de consum etc
  • Urmărirea feedback-ului primit de la utilizatoriicare interacționează atât cu produsul, cât și cu business-ul tău atât în mediul online, cât și în cel offline.
  • Monitorizarea competiției și a companiilor care setează trendul în industriile adiacente
  • Îmbunătățirea și diversificarea comunicării atât cu potențialii clienți, cât și cu cei existenți
  • Deschiderea unor punți de comunicare cu specialiști din industria ta sau cu potențiali parteneri

Toate aceste informații reprezintă instrumente pe care utilizatorii unui sistem ERP le pot folosi cu success pentru a-și îmbunătăți vizibil felul în care își gestionează business-ului. Desigur, colectarea lor trebuie să fie urmată de acțiuni care să răspundă întocmai problemelor ridicate de piață.

De fapt, succesul colectării acestor date pe care integrările sistemelor ERP cu platformele social media le generează depind în principal de doua aspecte cruciale: o strategie de business bine construită care să includă exact aspectele relevante pentru tine. Nu e nimic mai periculos decât să ceri informații de la clienții tăi și să le folosești greșit sau, mai mult, să nu te ridici la înălțimea așteptărilor pe care le-ai creat.

Aici intervine sistemul ERP care, prin integrarea cu diverse canale de marketing cum ar fi platformele de email, chat-urile, canalele de social media și soluțiile de Instant Messaging sau forumurile de discuții, servesc drept repere pentru multe dintre deciziile de business ale managerilor.  .

 





#ERP     #sistem erp     #social media    

Articole asociate