Share
Citește și
Noutăți & Evenimente
SoftOne România a încheiat anul 2023 cu o creștere de 60% a cifrei de afaceri
Business Software
De ce trebuie să ții cont pentru a alege un sistem ERP potrivit pentru transformarea digitală a companiei tale
Trend-uri
Care sunt noile trenduri în transformarea digitală din anul 2024
Noutăți & Evenimente
Alexandra Lucescu, Director General, SoftOne România: Evoluția companiei în 2023 și planurile de dezvoltare pentru 2024
Este oficial: începând cu 01 noiembrie 2018, administratorii IMM-urilor trebuie să-si achiziționeze aparate noi de marcat. Desi o nouă amânare nu este exclusă, totul indică faptul ca aceste device-uri vor deveni obligatorii la un moment dat și pentru companiile mici și mijlocii. Care sunt însă cele mai importante modificări pe care le aduce această prevedere și ce ar trebui să știe orice antreprenor despre dispozitivele fiscale electronice?
Rola de hârtie, înlocuită de jurmalul electronic
Noile case de marcat nu vor mai fi dotate cu role de hârtie, ci cu un jurnal electronic conectat la un server central al autorităţii fiscale. Aici se vor înregistra informații referitoare la produsele și serviciile vândute, contravaloarea sau cantitatea lor, cota TVA aplicabilă, dar și informații referitoare la locația în care funcționează casa de marcat electronică.
Comunicare cu ANAF în timp real
Aceste device-uri vor fi echipate cu GPRS. Ce presupune acest lucru? Ei bine, în interiorul aparatului există un card de memorie cu un modul GPRS prin care casa de marcat va fi conectată prin intermediul internetului la serverul ANAF, și care va transmite date în timp real către Agenție.
Online, dar și Offline
Casele de marcat funcționează la fel de bine și dacă nu sunt conectate la internet o perioadă mai lungă de timp. Dacă se întrerupe conexiunea, ele vor continua să funcționeze normal, urmând ca în momentul în care accesul de Internet este restabilit, acestea să transmită în mod automat informațiile cu privire la bonurile emise în perioada în care au fost offline.
Raportare automată la finalul zilei
Noile case de marcat arhivează bonurile fiscale emise și transmit, la finalul zilei, un raport fiscal detaliat către ANAF, totul în mod automat. Acesta este un diferențiator major față de casele de marcat tradiționale care, re-tipăresc informațiile de pe bonurile emise la finalul zilei.
Necesită un contract de service
Noile case de marcat electronice adaugă un nou furnizor în listă, respectiv cel de service pentru dispozitivele de marcat cu jurnale electronice. Existența unui contract de service este obligatoriu, în lipsa acestuia nu puteți utiliza o astfel de casă de marcat.
Ca de fiecare dată, SoftOne asigură compatibilitatea cu noua legislație, soluția noastră fiind deja interfațată cu cele mai populare echipamente fiscale.