Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  ERP & CRM: O combinație de succes!



ERP & CRM: O combinație de succes!

September 9, 2019


Business Software

ERP și CRM automatizează procesele de afaceri, eficientizând astfel operațiunile. Combinarea celor două sisteme într-o singură soluție oferă o funcționalitate mai mare, o rata de adoptie mai mare in randul angajatilor, un nivel de acuratete a datelor mai mare si o viziune de ansamblu cu privire la clientii companiei.

Funcționalitate maximă

Integrarea sistemelor ERP și CRM permite companiilor să efectueze operațiuni care nu sunt posibile atunci când folosesc aceste soluții separat. Cum? Pentru început, diferite departamente din cadrul unei afaceri (de exemplu, Vânzări, Marketing și Financiar) vor putea împărtăși datele mai ușor și mai rapid. Mai mult, odată ce o afacere finalizează integrarea celor două sisteme, accesul la datele lor va fi posibil de pe o singură stație de lucru. Utilizatorii nu vor fi nevoiți să comute între două sisteme diferite si se vor reduce considerabil situatiile in care datele vor fi duplicate. În cele din urmă, integrarea oferă o gestionare îmbunătățită a facturării, precum și colectarea și vizibilitatea mai precisă a datelor, ceea ce duce la o productivitate sporită.

Rata de adopție optimizată

Învățarea ambelor sisteme CRM și ERP în același timp, poate provoca scepticism sau chiar disconfort angajaților, mai ales atât timp cât este necesară o pregătire suplimentară. Aceasta este o provocare pentru orice business si poate duce la rate scăzute de adopție, cel puțin în fază incipientă. Rezultatele pozitive încep să apară progresiv, deoarece devine mai ușor pentru angajați să colecteze și să analizeze date. Astfel, ei se vor familiariza cu soluția unificată și vor învăța toate caracteristicile acesteia.

Acuratețea datelor

Atât sistemele ERP, cât și cele CRM oferă valori foarte precise, iar conexiunea lor are rezultate și mai bune. Companiile vor putea monitoriza datele de pe parcursul lanțului de aprovizionare sau ciclul de viață al clienților, având în același timp acces la cele mai recente informații cu privire la activitatea companiei. Cercetările relevante au arătat că valorile precise ajută întreprinderile să-și planifice viitorul mai eficient, să descopere cum se comportă clienții lor și să afle ce părere au oamenii despre brandul lor.

Managementul clienților – abordarea exhaustivă

Integrarea ERP și CRM oferă întreprinderilor o viziune mai cuprinzătoare a clienților, a managementului lor și, implicit, a comportamentelor lor: istoricul achizițiilor, interesele și datele de contact. Toate aceste informații sunt afișate pe un singur tablou de bord care permite întreprinderilor să monitorizeze direct datele clienților. Combinația dintre ERP și CRM optimizează managementul clienților și, ca urmare, întreprinderile excelează la capitolul “Relatii cu clienții”.





#CRM     #ERP    

Articole asociate