Home  ›  Blog  ›  Business Software Trend-uri  ›  Social Media și CRM



Social Media și CRM

January 13, 2020


Business Software Trend-uri

CRM înseamnă gestionarea relației cu clienții și maximizarea implicării acestora. Și cum social media joacă un rol din ce în ce mai important în viața tuturor, este esențial să existe o soluție CRM adaptată. Citiți mai jos pentru a afla câteva sfaturi care vă pot ajuta să profitați din plin de soluția dumneavoastră Social CRM.

Obiective și targetare

Problema principală cu rețelele de socializare este că acestea generează mult zgomot și vă pot consuma mult timp, dacă nu sunteți suficient de atenți. În realitate, regulile ce se aplică persoanelor fizice care folosesc Facebook se aplică și companiilor care utilizează un sistem CRM. Prin urmare, este important să aveți obiective clare în ceea ce privește datele pe care doriți să le colectați și cum puteți utiliza aceste date în beneficiul clienților dumneavoastră înainte de a începe efectiv să folosiți o soluție CRM. Cea mai mare – și mai frecventă – problemă în acest caz, este că majoritatea companiilor se concentrează foarte mult pe a genera engagement sau pe creșterea acestuia fără să știe, de fapt, cum îl pot folosi pentru a obține rezultate pozitive pe termen lung.

Abordare holistică

Fiecare department din cadrul unei companii trebuie sa interacționeze cu clienții, fie ca vorbim despre Relații Clienți, Vânzări, Marketing sau Development. Pentru a beneficia cât mai mult de o soluție social CRM este necesară implicarea tuturor departamentelor.

Nerespectarea unei abordări unificate și holistice înseamnă o oportunitate pierdută. Sistemele CRM sunt cu adevărat eficiente când pot unifica marketingul, vânzările și serviciile, asigurând astfel disponibilitatea completă a informațiilor.

Adaptarea la nevoile moderne

Dacă există o constantă în social media, aceasta este o schimbarea: noi comunități și tehnologii apar mereu și politicile sunt în continuă schimbare. Ca urmare, peisajul social CRM este orice, mai puțin static. Pentru ca un sistem să rămână de succes, este necesară o reajustare continuă și experimentare. Pur și simplu nu este posibil ca procesele operaționale și sistemul CRM să funcționeze cu pilot automat.

Pe măsură ce noi canale de social media apar, este important să vă optimizați procesele, astfel încât să puteți beneficia cu adevărat de plusvaloarea pe care soluția CRM v-o poate asigura în lumea omnichannel de astăzi.

Importanța parametrilor

Deși 80% dintre IMM-uri folosesc social media, doar 44% dintre ele au încercat vreodată să își măsoare eficiența. Marile companii însă au o abordare mai … științifică a acestei chestiuni. Oricare ar fi dimensiunea afacerii dumneavoastră, să știți ce funcționează și ce nu este un criteriu important în măsurarea eficienței soluției CRM pe care o utilizați. În termeni simpli, este obligatoriu să acordați atenție parametrilor care indică dacă media socială își îndeplinește obiectivele stabilite.





Articole asociate