Home  ›  Blog  ›  Trend-uri  ›  Care sunt noile trenduri în transformarea digitală din anul 2024



Care sunt noile trenduri în transformarea digitală din anul 2024

March 29, 2024


Trend-uri

Te întrebi ce reprezintă termenul de transformare digitală? Când vorbim despre acest proces ne referim la adoptarea tehnologiei digitale pentru desfășurarea tuturor proceselor de business, schimbând într-un mod radical felul în care organizația funcționează și oferă plus-valoare clienților.

În prezent, implementarea crescută a strategiilor de transformare digitală în toate industriile pune și mai multă presiune asupra afacerilor pentru a se adapta și pentru a se pregăti pentru viitor. Avansul rapid al tehnologiei și schimbările în preferințele și comportamentul consumatorilor sunt principalii factori care alimentează această presiune. Din ce în ce mai mulțe persoane preferă interacțiunile digitale și serviciile online, iar companiile care nu își adaptează modelul de afaceri riscă să rămână în urmă și să își piardă competitivitatea pe piață. De asemenea, progresele tehnologice accelerate generează o presiune suplimentară asupra afacerilor pentru a se adapta și a adopta noile tehnologii, astfel încât să devină mai eficiente.

Inovațiile precum inteligența artificială și automatizarea proceselor de lucru oferă oportunități semnificative de eficientizare a operațiunilor și îmbunătățire a serviciilor, iar companiile care investesc în tehnologii de ultimă generație câștigă teren în fața competitorilor. Astfel, digitalizarea devine nu doar o opțiune, ci o necesitate pentru a supraviețui și a prospera în peisajul economic actual.

Iată tendințele în transformare digitală care vor domina anul 2024:

 

Inteligența artificială va fi în centrul atenției

Inteligența Artificială a devenit, în mod real, nucleul avansurilor tehnologice și va continua să evolueze nu doar în 2024, ci pentru mulți ani în viitor. Afacerile din întreaga lume se pregătesc să-și perfecționeze strategiile de transformare digitală cu ajutorul AI, investind masiv în integrarea inteligenței artificiale în procesele lor de afaceri. În același timp, companiile trebuie să se concentreze și asupra recalificării angajaților, astfel încât să fructifice la maximum potențialul oferit de AI.

Putem discuta în special despre învățarea automată (ML), o ramură AI care implică dezvoltarea algoritmilor și a modelelor tehnologice care permit calculatoarelor să învețe, să facă predicții sau să ia decizii fără a fi programate direct pentru desfășurarea acestor acțiuni. Așadar, machine learning va fi cu siguranță o arie ce va atrage investiții și va cunoaște o dezvoltare importantă. Interesul puternic pentru aceasta tehnologie se datorează potențialului pe care îl are pentru optimizarea proceselor, accelerarea automatizării și reducerea costurilor operaționale.

 

Experiența clienților devine nucleul transformării digitale

Valorificarea tehnologiilor inovatoare pentru îmbunătățirea experienței clienților va fi un alt obiectiv important pentru afaceri în 2024. Experiența clienților (CX) se referă la interacțiunea generală pe care un client o are cu o companie, de la contactul inițial până la suportul oferit după efectuarea propriu-zisă a achiziției. Aceasta include fiecare punct de contact și interacțiune între client și afacere, inclusiv publicitatea, serviciul pentru clienți, procesele de achiziție, utilizarea produsului sau serviciului și chiar comunicarea ulterioară. Management-ul la nivel global vede acum transformarea digitală ca fiind vitală pentru conturarea inițiativelor și a strategiilor pentru îmbunătățirea CX, deoarece există o creștere importantă a dorinței de a personaliza experiența clienților.

 

Securitatea cibernetică devine o preocupare importantă pentru business-uri

Securitatea cibernetică va continua să fie de o importanță primordială pentru afaceri în 2024. Ca termen generic, aceasta include toate tehnologiile, procesele și practicile concepute pentru a proteja companiile împotriva accesului neautorizat, exploatării sau pierderii informațiilor de business. Echipele care asigură securitatea cibernetică nu numai că vor promova cele mai bune practici în domeniu, ci vor continua să proiecteze protocoale de securitate robuste și o infrastructură complexă pentru a proteja afacerile împotriva potențialelor atacuri. Ele pot lua forma de malware, phishing, acces neautorizat și furt de date. Protejarea împotriva furtului de informații va avea o importanță deosebită, deoarece valoarea datelor digitalizate ale clienților continuă să crească cu rapiditate, iar scurgerea de date nu numai că subminează încrederea lor, dar generează și complicații legale serioase.

 

Asigură-te că îți facilitezi procesul de transformare digitală cu ajutorul unor soluții de afaceri complete, care susțin operațiunile companiilor moderne și care îți permit să te bucuri de toate avantajele tehnologice existente!

Soft1 Cloud ERP Series 6 este o soluție inovatoare care îți poate susține digitalizarea tuturor proceselor, oferindu-ți totodată o experiență de utilizare intuitivă și maximum de securitate, fiind dezvoltată pe platforma Microsoft Azure.





Articole asociate