Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Beneficiile unui CRM pentru vânzări și marketing



Beneficiile unui CRM pentru vânzări și marketing

November 27, 2018


Business Software

Clienții reprezintă nucleul oricărei companii, iar într-un mediu de business competitiv, metodele tradiționale de a gestiona clienți nu mai sunt suficiente. Din acest motiv, tehnologia și aplicațiile CRM au ajuns să joace un rol extrem de important în activitatea de vânzari și marketing.

Principalul scop al unei aplicații CRM este de a ajuta companiile să construiască relații pe termen lung cu clienții săi, iar majoritatea soluțiilor dețin funcționalități din ce în ce mai complexe, mentite să faciliteze interacțiunea cu clienții. O aplicație CRM oferă numeroase beneficii și este necesară oricărui business care își dorește să le ofere consumatorilor cea mai bună experiență. Care sunt cele mai importante?

  1. Îți gestionezi eficient lead-urile

Soluțiile CRM îți pun la dispoziție funcționalități de gestiune a lead-urilor, astfel încât să dispui în orice moment de informații relevante. Fie că este vorba despre despre numărul lor, sursele prin care lead-urile au venit sau statusul real al acestora, cu ajutorul unui CRM îți poți organiza eficient activitatea ca să nu fii nevoit să cauți printr-un număr mare de clienți pe cei pe care trebuie să îi califici sau să îi contactezi.

  1. Îți targetezi clienții noi corect și ușor

De fiecare dată când un client potențial interacționează cu business-ul tău, obții informații valoroase despre publicul tău țintă. Colectând toate datele într-o aplicație CRM îți va fi mai ușor să conturezi un profil corect și real al audienței tale. Astfel, vei putea desfășura acțiuni relevante pentru clienții tăi potențiali, în funcție de interesele lor și te asiguri că le oferi doar serviciile sau produsele de care au cu adevărat nevoie.

  1. Îți consolidezi relația cu clienții existenți

Să atragi clienți noi este deseori mult mai costisitor decât să îi păstrezi pe cei existenți, deci trebuie să le acorzi o atenție sporită celor din urmă. Un CRM te ajută să faci acest lucru într-un mod eficient, punându-ți la dispoziție toate datele de care ai nevoie despre clienții actuali, începând cu istoria de achiziție, până la preferințele pe care le au, astfel încât să le oferi discount-uri, stimulente sau diverse beneficii pentru a-i răsplăti și pentru a-i fideliza. În plus, o aplicație CRM îți permite să îți personalizezi mesajele, ca să le arăți clienților că acorzi atenție preferințelor pe care le au și să îi convingi că pentru compania ta este important să le oferi cele mai bune servicii sau cele mai potrivite soluții.

  1. Îți urmărești și îți perfecționezi acțiunile de vânzare și marketing

Având toate datele despre clienții centralizate într-o aplicație CRM, echipelor de vânzări și marketing le va fi mult mai ușor să le urmărească cu atenție comportamentul și să monitorizeze acțiunile care funcționează și care nu. De exemplu, prin analizarea numărului de clienți potențiali sau existenți, poți afla cu exactitate daca eforturile depuse au efectul dorit, dacă este nevoie de ajustări și îmbunătățiri sau unde trebuie alocate bugetele pentru a obține rezultate mai bune. Acest lucru te va ajuta să îți setezi obiective realiste și să îți adaptezi comunicarea în funcție de profilul fiecărui client.

  1. Îți crești performanța prin automatizarea proceselor de lucru

Cu ajutorul unui CRM îți poți organiza ușor toate datele clienților într-o singură platformă, astfel încât să nu fii nevoit să cauți informații în mai multe baze de date. Odată cu centralizarea informațiilor într-un singur loc, vei putea automatiza o parte din activitatea zilnică, necesară pentru a menține o legătură apropiată cu clienții. Un CRM permite, de exemplu, trimiterea automată a mailurilor sau a notificărilor către anumite segmente, ori în funcție de filtre specifice și ești sigur că trimiți întotdeauna mesajul corespunzător persoanelor potrivite.

  1. Îți îmbunătățești colaborarea dintre departamentele de vânzări și marketing

Activitatea de marketing este strâns legată de cea de vânzări. Existența unei continuități între acțiunile celor două departamente este necesară dacă vrei să îți mărești portofoliul de clienți. O aplicație CRM joacă un rol important în asigurarea unui flux de lucru eficient pentru a răspunde cu promptitudine cerințelor pe care clienții le au. Având toate datele despre consumatori într-o singură platformă ce poate fi accesată oricând pentru a vedea profilul și istoricul clienților, colaborarea și sincronizarea activităților de marketing și de vânzari va avea loc mult mai rapid.

Beneficiile unei aplicații CRM nu pot fi contestate, așadar dacă vrei să îți crești portofoliul de clienți și să îți eficientizezi acțiunile de vânzări și marketing, trebuie să iei în considerare achiziția unei aplicații de customer relationship management. Știi de aplicația noastră? Soft1 Cloud CRM este o soluție completă în Cloud ce poate fi personalizată în funcție de nevoile tale, ca să beneficiezi de informațiile de care ai nevoie zilnic, oriunde și oricând.





Articole asociate