Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Cum te ajută un CRM să îți construiești strategia de fidelizare a clienților



Cum te ajută un CRM să îți construiești strategia de fidelizare a clienților

August 11, 2020


Business Software

Majoritatea companiilor depun cel mai mare efort pentru a obține clienți noi, însă eșuează în a menține o relație de lungă durată cu clienții existenți. Nu ar fi o idee mai bună ca fiecare business să își concentreze în egală măsură atenția și asupra fidelizării clienților existenți? Cu siguranță.  Integrarea unui software CRM în procesele operaționale poate ajuta cu adevărat companiile să își îmbunătățească relația cu clienții existenți, pentru a genera mai multe oportunități.

Cu cât numărul clienților pe care o companie reușește să îi fidelizeze este mai mare, cu atât mai mult vor reuși să își vândă serviciile sau produsele și să își construiască un brand puternic. Astfel, o aplicație CRM poate deveni instrumentul perfect pentru a te ajuta să dezvolți relații de succes, indiferent de strategia pe care vrei să o aplici.  Așadar, cum te poți folosi de un CRM pentru a fi mai aproape de clienții tăi?

Modalitățile prin care un CRM te ajută să îți fidelizezi clienții

  1. Îți oferă un istoric al interacțiunilor și stochează toate informațiile despre clienți de care ai nevoie

O aplicație CRM îți va permite să vezi toate interacțiunile care au avut loc între clienți și compania ta.  Începând de la datele de contact, până la schimburile de mesaje sau istoricul de achiziție, într-un CRM vei putea gestiona toate informațiile de care ai nevoie, iar ție îți va fi mai ușor să alegi abordarea corectă pentru a construi o relație de succes cu fiecare client în parte. În final, toate aceste informații te vor ajuta să înțelegi cu adevărat nevoile clienților, le vei cunoaște preferințele și vei putea să comunici cu ei într-un mod care să le arate că îți pasă de ei.

  1. Îți facilitează comunicarea cu clienții

Un software CRM permite automatizarea tuturor acțiunilor consumatoare de timp, dar care sunt necesare pentru a menține o relație de lungă durată cu clienții. De exemplu, o platformă CRM îți va permite să trimiți mesaje automate oricând ai nevoie, iar munca ta va fi mai ușoară ca niciodată. Cea mai utilizată funcționalitate este cea de „marketing automation”, funcționalitate care îți va permite să le trimiți clienților newslettere, mailuri sau mesaje text personalizate, direct din CRM, de fiecare dată când dorești să le comunici ceva. Descoperă aici cum poți utiliza aplicația noastră ca să interacționezi mai eficient cu clienții tăi!

  1. Te ajută să onorezi toate promisiunile pe care le-ai făcut clienților tăi

Să te ții de cuvânt este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru a-ți fideliza clienții și pentru a te ridica la nivelul așteptărilor lor. Aplicația CRM te poate ajuta și de această dată, mai ales dacă ai nevoie de remindere pentru a livra clienților tăi tot ce le-ai promis, fie că este vorba despre o ofertă, o prezentare sau un e-mail de follow-up.  Mai mult, CRM-ul îți oferă posibilitatea să programezi direct din aplicație mailurile pe care trebuie să le trimiți sau să aloci task-uri către alți membri ai echipei tale.

  1. Îți oferă posibilitatea de a implementa chestionare de satisfacție

Chestionarele sunt esențiale dacă îți dorești să afli cu adevărat care sunt nevoile sau nemulțumirile clienților tăi și să îți dai seama ce poți face pentru a le oferi o experiență cât mai plăcută cu brand-ul tău. CRM-ul te ajută punându-ți la dispoziție toate funcționalitățile de care ai nevoie pentru a implementa un survey de satisfacție ori de câte ori este nevoie, chiar din aplicație. În acest fel, tu le vei arăta clienților că îți pasă cu adevărat de ei și le vei câștiga încrederea, astfel încât să fie alături de tine pentru o perioadă cât mai îndelungată de timp.

  1. Îți arată care sunt cei mai valoroși clienți și care sunt cei pe care compania riscă să îi piardă

Informațiile centralizate în aplicația CRM te vor ajuta să ajungi la nenumărate concluzii informate. Vei putea să deduci foarte ușor care sunt clienții cei mai profitabili sau care sunt cei nemulțumiți, pe punctul de a te părăsi în defavoarea altei companii. Având aceste informații, vei putea ulterior să iei măsurile necesare pentru a valorifica orice situație. Cum? De exemplu, poți extrage o listă cu clienții tăi din ultimele 6 luni, direct din CRM, și o poți compara cu rapoartele de vânzări. Astfel îți vei da seama cine nu a mai achiziționat produsele sau serviciile tale în ultimul timp sau cine a achiziționat cel mai mult, pentru a lua din nou legătura cu clienții care au uitat de brand-ul tau sau să le oferi discount-uri sau pachete speciale clienților mari, astfel încât să îi fidelizezi.

În concluzie, să învestești în clienții tăi și să te asiguri că le comunici doar informații utile, care îi ajută cu adevărat, trebuie să fie o prioritate. Aplicația CRM este cea mai bună opțiune dacă vrei să faci acest lucru într-un mod ușor și eficient, iar dacă îți dorești să vezi chiar tu care sunt toate funcționalitățile disponibile, poți testa gratuit aplicația noastră, Soft1 Cloud CRM. Convinge-te că business-ul tău are nevoie de un software de customer relationship management eficient și fidelizează-ți clienții!





Articole asociate