Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Politici de prețuri în Soft1 Cloud ERP



Politici de prețuri în Soft1 Cloud ERP

May 31, 2021


Business Software

Stabilirea prețurilor corecte pentru produsele sau serviciile pe care le oferi poate fi un proces complicat. Dacă alegi un preț prea ridicat, riști să ai puține vânzări. Dacă stabilești un preț prea mic, pierzi venituri substanțiale. Astfel, înainte de a alege un preț trebuie să iei în considerare numeroși factori: evoluția pieței, comportamentul și așteptările consumatorilor, concurența sau costurile de producție pe care le ai.

Din fericire, există anumite strategii în politicile de preț care te pot ajuta să determini care este costul potrivit, în funcție de obiectivele afacerii tale. Ce este o strategia de preț? O modalitate prin care poți stabili prețurile produselor sau serviciilor pe care le oferi, în funcție de costurile de producție, cererea existentă pe piață și competiție.

Care sunt cele mai utilizate strategii în politica de prețuri?

  1. Strategia prețului înalt (price skimming)

Presupune lansarea unui produs cu un preț mai ridicat, pentru ca ulterior costul să fie redus în funcție de cererea existentă pe piață. Practica este potrivită pentru produsele sau serviciile oferite de către companiile cu notorietate. Existând deja o bază de clienți fideli, publicul va fi mai deschis să plătească un preț mai mare pentru obține un produs abia lansat. Utilizând această strategie te asiguri că îți maximizezi câștigurile pentru fiecare etapă de vânzare a produsului și pentru fiecare categorie de clienți. De asemenea, strategia este adoptată și de către brandurile de lux care vor să își poziționeze produsul ca fiind de o calitate înaltă. Scopul acestei strategii este să obții câștiguri mai mari atunci când competiția este scăzută.

  1. Strategia prețului scăzut (penetration pricing)

Metoda prețului scăzut implică atragerea unui număr mai mare de clienți prin lansarea unui produs la un preț mai mic decât nivelul pieței, cu scopul de a câștiga cotă de piață. Odată cu popularizarea produsului, prețul va fi calibrat la nivelul practicat pe piață. Strategia este potrivită atunci când lansezi produse care pot fi achiziționate de un număr mare de oameni (mass-market), astfel încât volumul achizițiilor să poată compensa cu prețul scăzut practicat. De cele mai multe ori, este folosit de companiile care abia se lansează pe o anumită piață.

  1. Strategia prețului de promovare (promotional pricing)

Implementarea acestei strategii presupune reducerea prețului unui produs sau serviciu, cu scopul de a stimula vânzările. Cele mai frecvente metode sunt discount-urile și prețurile promoționale. Strategia funcționează dacă este implementată pe o perioadă limitată de timp. Este utilizată de asemenea atunci când sunt lansate noi produse și servicii.

  1. Strategia prețului psihologic (psychological pricing)

Strategia prețului psihologic mizează pe emoțiile consumatorilor pentru a stimula cererea pentru un anumit produs sau serviciu. Ea utilizează prețuri nerotunjite, precum 15.99 RON în loc de 16 RON, astfel încât clienții să perceapă costul ca fiind mai mic. Utilizând această metodă, companiile își pot crește considerabil vânzările.

Cum poți implementa politici de prețuri în Soft1 Cloud ERP?

Aplicația Soft1 Cloud ERP îți oferă posibilitatea să implementezi orice strategie de preț pe care ți-o dorești, precum oferirea unor discount-uri sau promoții. Accesând modului Vânzări, în Soft1 ERP poți crea diverse formule de acordare a discount-urilor și poți stabili scenarii pentru prețuri preferențiale acordate furnizorilor.

softone-general-1

Fie că îți dorești să configurezi o anumită promoție sau pur și simplu să acorzi niște discount-uri, poți face acest lucru urmând următorii pași:

 1. Alegi criteriile în baza cărora vei acorda discount-urile (de exemplu, doar pentru clienții dintr-un anumit oraș)

softone-general-2

2. Creezi regulile pentru acordarea discount-urilor

În această etapă trebuie să alegi articolul cu discount, perioada promoțională și care este valoarea de discount acordată.

softone-general-3

  1. Stabilești scenariile de discount

Scenariile pot cuprinde formule și reguli, astfel încât mai multe politici de preț să funcționeze în același timp.

softone-general-4

Aplicația noastră te ajută să implementezi orice strategie ai nevoie, astfel încât să crești vânzările și veniturile pentru compania ta. Vrei să știi mai multe despre politicile de preț pe care le poți implementa in Soft1 Cloud ERP? Citește aici mai multe informații sau descarcă DEMO GRATUIT și testează-le direct în aplicație!





Articole asociate