Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  E-factura devine obligatorie pentru toate companiile începând cu anul 2024



E-factura devine obligatorie pentru toate companiile începând cu anul 2024

September 6, 2023


Business Software

Ești o companie sau chiar un PFA care activează pe piața din România? Pregătește-te pentru e-factura! Sistemul obligatoriu de facturare electronică a fost adoptat începând cu anul 2022 pentru companiile care activează în relația B2G, urmând ca obligativitatea utilizării acestuia să fie introdusă într-un mod etapizat și pentru restul firmelor românești. Astfel, de la 1 ianuarie 2024, e-factura devine obligatorie pentru toate tranzacțiile desfășurate pe teritoriul României de către persoanele impozabile, în urma derogării primite din partea Consiliului Uniunii Europene din data de 27 iulie 2023. Ce înseamnă acest lucru? Că toate organizațiile românești vor fi obligate să emită doar facturi electronice prin sistemul RO e-factura.

Ce este și cum funcționează facturarea electronică?

E-factura reprezintă un sistem de transmitere și raportare a facturilor în format electronic dezvoltat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru a preveni și a combate evaziunea fiscală. Contrar percepției generale, e-factura nu reprezintă doar emiterea și trimiterea facturilor în format electronic, ci necesită și crearea unui fișier XML care conține toate detaliile din factură pentru a fi transmis către ANAF, prin intermediul contului SPV. De exemplu, modulul e-factura, disponibil în aplicația Soft1 Cloud ERP, permite generarea fișierului .XML direct din sistemul software și trimiterea acestuia către ANAF printr-un simplu click.

Care sunt beneficiile utilizării e-factura?

1. Va permite obținerea unei imagini de ansamblu asupra execuției bugetare și asupra tranzacțiilor desfășurate la nivel B2B, actualizată cu informații în timp real;

2. Va contribui la creșterea gradului de colectare TVA la nivel național și va reduce pierderile cauzate de evaziunea fiscală;

3. Va permite eficientizarea și transparentizarea cheltuielilor efectuate din bani publici de către instituții;

4. Va elimina vulnerabilitățile asociate cu vechiul sistem de facturare analog.

Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a folosi sistemul de facturare electronică?

Pentru a te asigura că te pregătești din timp pentru obligativitatea utilizării sistemului e-factura ce va intra în vigoare în data de 1 ianuarie 2024, urmează următorii pași:

1. Înregistrează-te în Spațiul Privat Virtual (SPV) și creează un cont asociat companiei pe care o reprezinți, pe numele firmei;

2. Înregistrează-te în sistemul RO e-Factura prin completarea și transmiterea formularului 084 către Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF);

3. Asigură-te că aplicația internă de facturare pe care o utilizezi este integrată într-un mod corespunzător cu sistemul RO e-Factura și că vei putea emite și transmite facturile electronice fără probleme.

În cadrul SoftOne, am dezvoltat și am integrat modulul e-Factura cu soluția Soft1 Cloud ERP, pentru a ne asigura că toți clienții noștri își vor desfășura activitatea în confirmitate cu reglementările fiscale în vigoare. Astfel, dacă utilizezi sistemul nostru ERP, vei putea genera facturile electronice și le vei putea trimite către ANAF printr-o simplă integrare a modulului e-Factura.

Contactează-ne și află mai multe despre cum poți activa și tu e-Factura în Soft1 Cloud ERP, astfel încât să te pregătești pentru obligativitatea facturării electronice din timp!





Articole asociate