Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  4 sfaturi de care trebuie să ţinem cont când alegem o soluţie ERP



4 sfaturi de care trebuie să ţinem cont când alegem o soluţie ERP

June 24, 2017


Business Software

Cum alegem cel mai bun sistem ERP? În afara aspectului financiar şi al compatibilităţii cu business-ul pe care îl administrăm, există şi o serie de aspecte de care ar trebui să ţinem cont atunci când decidem să achiziţionăm o soluţie ERP, care la prima vedere nu sunt atât de evidente.

Profilul companiei și modelul de business

Fiecare tip de business este diferit, chiar dacă vorbim despre companii care fac parte din aceeaşi industrie. Această unicitate a unei companii face ca procesul de selectare şi implementare a sistemului ERP să fie cu atât mai dificil şi subliniază încă o dată necesitatea ca soluţia să fie personalizată în detaliu şi adaptată perfect companiei, industriei, modelului de business şi practicilor interne. Concluzia? Apelaţi întotdeauna la un furnizor IT care are experienţă, notorietate şi care este recunoscut ca fiind de încredere pe piaţa locală şi internaţională. Acest lucru vă va ajuta să evitaţi momentele neplăcute ulterior, întrucât veţi avea o soluţie special croită pentru nevoile dvs.

Studiaţi piaţa produselor IT în profunzime

Este exact ca şi cum aţi cumpăra o maşină fără să-i cunoaşteţi avantajele, specificaţiile sau brandul. Deseori, companiile au tendinţa să aleagă un furnizor sau o soluţie ERP bazându-se exclusiv pe reputaţia acestora. Totuşi, un brand puternic nu asigură şi o compatibilitate bună cu nevoile oricărui consumator. De aceea, cel mai bun lucru pe care îl puteţi face este să vă informaţi în detaliu şi din surse credibile despre piaţa de soluţii software, despre reputaţia companiilor IT şi să aflaţi care sunt furnizorii care vă pot oferi soluţia de care aveţi nevoie. Astfel, veţi economisi timp, iar banii dumneavoastră vor fi investiţi într-o soluţie care vă rezolvă problemele de business, în loc să creeze unele noi.

Cereţi recomandări de la persoanele potrivite

Aşa cum cerem recomandări din piaţă atunci când avem nevoie să angajăm pe cineva, experienţa altor companii care au folosit sau folosesc soluţii ERP este extrem de valoroasă dacă vrem să ne asigurăm că luăm cea mai bună decizie. Cerând astfel de recomandări de la clienţii unui furnizor de soluţii IT, vom afla atât avantajele şi dezavantajele soluţiei direct „de la sursă”, cât şi eventualele probleme care pot apărea la implementare. Aveţi grijă, totuşi, ca recomandările pe care le cereţi să fie de la companii care sunt din aceeaşi industrie sau au un model de business similar cu al dumneavoastră. Acest lucru vă va asigura relevanţa informaţiilor pe care le primiţi.

Utilitatea funcţionalităţilor

Chiar dacă reputaţia furnizorului IT şi compatibilitatea cu business-ul dumneavoastră sunt cele mai importante aspecte atunci când alegeţi să implementaţi o soluţie ERP, trebuie să ţineţi cont şi de micile funcţionalităţi care vă pot face viaţa mai uşoară sau vă pot îngreuna jobul dacă nu sunt îndeplinite. De exemplu, degeaba achiziţionaţi ERP-ul cel mai bogat în funcționalități, dacă el nu vă ajută să comunicaţi cu clienţii dumneavoastră de peste hotare. Posibilitatea folosirii ERP-ului în mai multe limbi poate fi un factor extrem de important în astfel de situaţii, iar absenţa unei astfel de funcţionalităţi se poate dovedi cu adevărat problematică. Acelaşi lucru se aplică şi dacă vorbim despre alte funcţionalităţi personalizabile, cum ar fi mobilitatea sau sistemele de notificare.





Articole asociate