Home  ›  Blog  ›  Business Software  ›  Ciclul de viață al unei soluții ERP



Ciclul de viață al unei soluții ERP

July 23, 2019


Business Software

Sistemele ERP au propriul lor ciclu de viață deoarece, de la un anumit punct, furnizorii nu mai oferă suport pentru sistemele mai vechi. Deci, va veni un moment în care va trebui fie să vă actualizați sistemul, fie să achiziționați unul nou. Citiți mai jos pentru a afla mai multe despre ciclul de viață ERP: de la punerea în aplicare la întreținere, uzură treptată și reînnoire.

Implementare și personalizare

Acestea sunt etapele care necesită cea mai mare atenție, deoarece determină, mai mult sau mai puțin, succesul general al proiectului dumneavoastră. Este posibil să apară confuzie si problemele de înțelegere în rândul utilizatoriilor, dar și întrebări importante. Prin urmare, poate fi necesar să modificați fluxurile de lucru existente astfel încât să răspundă la noul sistem. Aceasta este o oportunitate importantă și, prin urmare, ar trebui să vă acordați mai mult timp acestui aspect si să vă consultați cu furnizorul dumneavoastră astfel încât să evitați întreruperi nedorite.

Dacă este necesar, vor fi efectuate corecțiile și testele necesare, iar sistemul va fi adaptat nevoilor specifice ale utilizatorilor. Cu ajutorul furnizorului dumneavoastră, implementarea sistemului va fi finalizată fără nici o pierdere din punct de vedere al productivității. Instruirea este un alt factor important pentru succesul implementării unui sistem ERP, aspect pe care nu trebuie să îl ignorați sau să îl eliminați din procesul de implementare.

Mentenanță

Procesul de mentenanță continuă nu este doar necesar, ci de-a dreptul vital pentru afacerea dumneavoatră. Odată ce angajații încep să utilizeze noul sistem ERP, vor exista anumite aspecte care necesită optimizare și modificare – de la rapoarte la fluxuri de lucru și așa mai departe. În acest caz, poate fi necesar să modificați codul sursă sau să luați alte măsuri similare.

Partea bună este ca adesea mentenanța este inclusă în acordul cu furnizorul ales. Evident, cu cât este mai complicat sistemul, cu atât mai mult timp va fi necesar pentru activitățile de mentenanță. Un alt parametru este adăugarea de module noi, unde iarăși va fi necesară implicarea furnizorului pentru realizarea setărilor necesare.

Folosiți, apoi schimbați

După un anumit punct, va deveni evident că timpul și costurile necesare pentru mentenanță sunt mult prea mari comparativ cu față de beneficiile pe care vi le aduce. În acel moment, va deveni clar că sistemul actual nu mai corespunde cerințelor de business, în timp ce complicațiile fac mentenanța să fie prea costisitoare. În practică, angajații dumneavoastră vor începe să caute modalități alternative de ocolire a problemelor. În orice caz, va fi evident că trebuie să faceți schimbări radicale și / sau, în cele din urmă, să vă înlocuiți sistemul.

Înlocuirea sistemului

Cel mai important avantaj în acest caz este că aveți deja experiența implementării sistemului anterior, ceea ce înseamnă că sunteți mai bine pregătiți să rezolvați problemele imediat ce apar. Cu ajutorul furnizorului agreat, tranziția de la un sistem la altul poate fi finalizată fără nici o întrerupere. În plus, de această dată veți fi sigur ca acordați atenția corespunzătoare fiecărui domeniu care a fost neglijat la prima implementare sau problemelor care au devenit evidente în timpul etapei de implementare și, astfel, vă asigurați că obțineți un sistem ERP ce răspunde tuturor nevoilor dumneavoastră de business.





#ERP     #implementare ERP     #SoftOne     #Training    

Articole asociate