Home  ›  Blog  ›  Noutăți & Evenimente  ›  Alexandra Lucescu, Director General, SoftOne România: Evoluția companiei în 2023 și planurile de dezvoltare pentru 2024



Alexandra Lucescu, Director General, SoftOne România: Evoluția companiei în 2023 și planurile de dezvoltare pentru 2024

March 19, 2024


Noutăți & Evenimente

1.Cum a fost anul 2023 pentru Softone România? Care au fost provocările și ce obiective ați atins în 2023?

2023 a fost foarte productiv pe toate planurile, fiind un an pe care l-am încheiat cu o creștere organică a cifrei de afaceri de 60%. În ceea ce privește obiectivele de expansiune ale companiei noastre în România, am început 2023 cu o achiziție importantă, cea a partenerului QBS Retail & Logistics. Achiziția a marcat un pas strategic pe care l-am făcut pentru a deservi mai bine zona Transilvaniei, deschizând un nou punct de lucru la Brașov. Așadar, prin prisma acestei achiziții am avut și o creștere de 100% a echipei, ceea ce ne-a permis să ne extindem ecosistemul cu încă 8 parteneri noi și să câștigăm peste 100 de clienți. Totodată, ne-am lărgit portofoliul de aplicații și cu alte soluții software, precum platforma ecommerce B2B Shopranos și aplicația GO Retail în Cloud, complementare produselor deja existente în portofoliul SoftOne România, precum Soft1 Cloud ERP.

2.Cum se „simte” începutul anului 2024? 

Optimist. Observând tendințele actuale din mediul de business, suntem încrezători că 2024 va fi cu siguranță un an și mai bun decât 2023. În ultima perioadă a existat o conșientizare în rândul companiilor despre importanța digitalizării operațiunilor, impulsionată atât de competitivitatea crescută, de cerințele din ce în ce mai mari ale clienților, dar mai ales de inițiativele demarate de stat. Automat, această conștientizare a început să se reflecte și într-o cerere crescută pentru serviciile și soluțiile pe care le oferim.

În primul rând, inițiativele de digitalizare ale statului, de la SAF-T, e-Factura și până la e-Transport, au jucat un rol important în a determina organizațiile să înțeleagă că nu mai pot utiliza sisteme software rudimentare. Acestea trebuie să se îndrepte cu rapiditate către softuri avansate, precum cele dezvoltate de SoftOne, care să le susțină într-un mod real operațiunile. Deși au existat, și încă există multiple blocajele în procesul de digitalizare inițiat de stat, inițiativele sunt corecte și bine venite, iar rezultatele pentru mediul privat se vor vedea în curând.

În al doilea rând, antreprenorii au învățat din experiența programului PNRR pentru digitalizarea IMM-urilor că trebuie să investească în procesele de transformare digitală. Digitalizarea nu mai poate fi amânată de nicio companie. Având în vedere că au fost depuse cu peste 30% mai multe proiecte decât ținta stabilită, pentru noi este clar că există o nevoie crescută în piață pentru aplicațiile pe care le oferim.  Nu în ultimul rând, competitivitatea mediului de business determină companiile să se concentreze pe optimizarea operațiunilor cu ajutorul tehnologiilor cloud inovatoare și a soluțiilor de tip ERP.

3. Câți oameni lucrează în cadrul Softone România în prezent și cum își desfășoară activitatea – mai lucrează de acasă sau trebuie să meargă la birou?

În prezent avem 40 de angajați și peste 150 de colaboratori în ecosistemul nostru, colaboratori care implementează soluțiile SoftOne la nivel național. Legat de desfășurarea activității, specificul industriei în care activăm ne-a permis adoptarea unui sistem de lucru hibrid. Experiența ne-a dovedit că acest mod de lucru funcționează cel mai bine pentru echipa SoftOne, el reflectându-se mai ales în creșterea productivității, dar și în rata de retenție a angajaților, care a fost de 100% în ultimii 4 ani.

4.Câți oameni a angajat anul trecut Softone România? Ce planuri aveți anul acesta privind recrutările? Câți oameni căutați și pentru ce funcții/roluri?

În 2023 ne-am mărit echipa cu 22 de persoane prin deschiderea noului sediu de la Brașov. Pentru anul în curs, luând în considerare planurile de expansiune ale companiei, avem deschise 12 poziții pentru angajare. Căutăm preponderent oameni tehnici, care să susțină activitatea departamentelor de dezvoltare și produs, dar și specialiști care să asigure dezvoltarea companiei prin acțiuni comerciale.

5.Unde aveți birouri pe plan național? Aveți planuri să deschideți alte locații în alte orașe din România?

Momentan avem sedii în București și Brașov. În 2024, prin prisma achizițiilor pe care le avem în plan, vrem să deschidem și alte subsidiare, însă vom reveni cu detalii la momentul potrivit.

6.Cum a evoluat portofoliule clienți al companiei Softone România pe parcursul anului 2023 comparativ cu anul 2022?

Analizând portofoliul de clienți, 2023 a fost cu adevărat un an remarcabil pentru Softone România. Am reușit așadar să câștigăm peste 100 de clienți noi. Performanța reflectă angajamentul echipei noastre pentru dezvoltarea unor soluții software inovatoare, care răspund în totalitate nevoilor pieței, dar și cererea din ce în ce mai mare venită din partea companiilor.

Succesul pe care l-am avut poate fi atribuit mai multor factori cheie. În primul rând, ne-am concentrat eforturile înspre a oferi clienților aplicații dezvoltate pe tehnologii cloud de ultimă generație, care pot fi personalizate și care se pliază complet în funcție de cerințele acestora. Am investit de asemenea în dezvoltarea și îmbunătățirea portofoliului cu aplicații complementare, astfel încât să aducem cu adevărat plus-valoare în piață. Nu în ultimul rând, eforturile comerciale pe care le-am depus ne-au permis să identificăm oportunități de vânzare valoroase, astfel încât să ne extindem în mod semnificativ baza de clienți, ce a ajuns în prezent să însumeze un total de peste 700 de companii.

7.Care sunt cele mai căutate sau utilizate soluții software pe piața din România?

Din punctul de vedere al integrării tehnologiilor digitale, România încă se află pe ultimele locuri în topul Uniunii Europene. Conform studiului DESI, adoptarea tehnologiilor avansate, precum celor in cloud, a atins doar 11% în rândul IMM-urilor existente pe piață și doar 1% dintre acestea au integrat inteligența artificială. În Uniunea Europeană media este de 8%. Ce înseamnă acest lucru? Că încă este necesară educarea mediului de afaceri pe plan local, în ciuda inițiativelor de digitalizare deja demarate. Astfel, este în continuare nevoie de implicarea noastră activă, în calitate de furnizori software, pentru a arăta organizațiilor care este utilitatea reală a soluțiilor ERP, CRM sau de mobilitate a afacerilor pe care le dezvoltăm. Suntem totuși optimiști, mai ales pentru că observăm acțiuni desfășurate la cele mai înalte nivele ale Uniunii Europene, prin programul „Deceniul digital al Europei”, ce impulsionează și transformarea digitală a mediului de business din România până în anul 2030.

Raportându-ne însă la situația din prezent, cele mai căutate și utilizate aplicații software sunt cele ERP, de gestiune a vânzărilor și a relațiilor cu clienților (CRM), ori de pontaj. Este clar așadar că încă se manifestă o abordare verticală în alegerea soluțiilor software, în funcție de nevoile punctuale ale companiilor, ceea ce nu susține cu adevărat un proces de transformare digitală pe termen lung. Faptul că mediul de afaceri românesc se află încă la început în procesul de digitalizare, este totuși și un lucru pozitiv. Există așadar mai multe oportunități de dezvoltare comparativ cu cele dintr-o piață matură, saturată, și este responsabilitatea noastră să le fructificăm la maximum.

8.Cu ce cifră de afaceri a încheiat compania Softone România anul 2023 și care a fost dinamica față de anul 2022?

Am încheiat anul 2023 cu o creștere a cifrei de afaceri de peste 60%, însă această creștere nu a venit fără provocări. Anul a început într-un mod promițător, prin lansarea programului PNRR, „Digitalizarea IMM-urilor”, care ar fi trebuit să schimbe într-un mod pozitiv dinamica pieței în ceea ce privește achiziția soluțiilor software.

Ulterior lansării programului, ne-am confruntat însă cu blocaje comerciale semnificative, care au fost cauzate de întârzierea programului în alocarea fondurilor. Astfel, chiar dacă au existat foarte multe oportunități de vânzare, multe dintre acestea nu s-au concretizat, companiile alegând să aștepte fondurile europene, în detrimentul achizițiilor din bugetul propriu. Uitându-ne în urmă, ne putem da seama că nu numai programul PNRR întârzie, ci și întreaga digitalizare a companiilor din România.

9.Ce așteptări aveți de la anul 2024 și ce planuri de dezvoltare/investiții aveți pentru anul în curs?

Rezultatele favorabile obținute anul trecut, ne vor ambiționa cu siguranță și în atingerea obiectivelor din 2024. Țintim așadar către o creștere organică de 50% a cifrei de afaceri și a profitabilității, susținută de o majorare cu 30% a numărului de angajați. În același timp, avem planuri mari de dezvoltare și prin proiecte de M&A, România fiind una dintre cele mai importante piețe internaționale pentru Grupul SoftOne. Deoarece vrem să fructificăm la maximum potențialul pieței, ne concentrăm eforturile către o extindere rapidă, efectuată prin achiziții la nivel național, în paralel cu cea organică.

 





#News     #SoftOne Romania    

Articole asociate