Home  ›  Blog  ›  Business Software Cloud  ›  Top 10 funcționalități de care trebuie să știi atunci când alegi un CRM



Top 10 funcționalități de care trebuie să știi atunci când alegi un CRM

July 22, 2020


Business Software Cloud

Dacă îți dorești să îți dezvolți afacerea, este esențial să alegi cea mai potrivită aplicație CRM pentru business-ul tău, astfel încât să fii sigur că îți poți gestiona eficient activitatea. Un CRM îți va permite să administrezi mai bine interacțiunile cu clienții, să le oferi suport și să valorifici cu succes relațiile cu aceștia. În plus, o soluție avansată permite integrarea unor funcționalități personalizate, astfel încât să îți poți dezvolta operațiunile strategice de business care vor asigura creșterea afacerii tale.

În piață există nenumărate soluții CRM, iar implementarea celui mai bun software poate deveni o provocare. Dacă te întrebi cum poți lua cea mai bună decizie, asigură-te că soluția CRM pe care o alegi deține câteva module și funcționalități esențiale care te vor ajuta să îți desfășori activitatea mult mai ușor. În fond, scopul unui CRM este să te ajute să îți crești portofoliul de clienți, vânzările și profitul.

Funcționalități CRM esențiale pentru afacerea ta

  1. Managementul Contactelor

Buna organizare a afacerii tale depinde de felul în care îți centralizezi toate contactele, astfel încât să ai la îndemână informațiile oricând ai nevoie. O soluție CRM își dovedește utilitatea în primul rând datorită modulului de Contact Management, modul ce îți permite organizarea contactelor în funcție de nume, adresă sau date de contact, dar și în funcție de datele demografice sau orice alte criterii pe care le consideri relevante.

Datorită acestui modul, toți angajații companiei vor avea acces la date, astfel încât activitatea departamentelor de marketing, vânzări, financiar, customer service și nu numai, va putea fi sincronizată foarte ușor, iar flow-ul de lucru facilitat. Acest lucru ajută de asemenea si colaborarea dintre departamente. În plus, vei avea posibilitatea de a segmenta baza de date în grupuri relevante pentru fiecare activitate pe care îți dorești să o desfășori și să vii în întâmpinarea nevoilor clienților mult mai ușor.

  1. Managementul lead-urilor 

Modul dedicat departamentului de vânzări, această funcționalitate va simplifica foarte mult procesul de vânzare și va asigura un flux continuu și eficient, organizat într-un mod care îți va ajuta cu adevărat afacerea. Modulul îți oferă o viziune de ansamblu asupra ciclului de vânzari, iar principalul avantaj este că permite sortarea lead-urilor în funcție de diferite criterii, astfel încât să le aloci eficient echipei de vânzări pentru a obține cele mai bune rezultate. Vei putea astfel să identifici oportunitățile care au nevoie de mai multă atenție și vei genera mult mai ușor lead-uri calificate pentru ca afacerea ta să crească. Datorită modulului de lead management vei avea totodată posibilitatea să identifici sursele lead-urilor, ca să ai o imagine clară asupra performanțelor acțiunilor de marketing și a activității de vânzări.

  1. Urmărirea interacțiunilor

Această funcționalitate este complementară modulului de lead management și unul dintre principalele motive pentru care merită să investești într-un CRM. Datorită lui vei putea vedea toate interacțiunile dintre un contact și reprezentanții companiei tale, inclusiv numărul de apeluri, e-mail-uri, acțiuni pe chat sau statusul final al interacțiunilor. Având aceste informații la îndemână, departamentul de vânzări va putea să interacționeze mult mai bine cu fiecare persoană în parte. În plus, dispunând de un istoric al interacțiunilor, vei putea să analizezi comportamentul clienților pentru a desfășura acțiuni și pentru a alege cele mai potrivite canale de marketing ca să valorifici oportunitățile de business.

  1. Managementul documentelor 

Un CRM este foarte potrivit atunci când ai nevoie de un management riguros al documentelor. Datorită modulului de data management, vei putea să îți centralizezi documentația într-un singur loc, făcând-o accesibilă tuturor angajaților și vei putea sorta documentele în funcție de diferite criterii, pentru a reduce semnificativ efortul administrativ. Astfel angajații își vor putea desfășura activitatea mult mai eficient.

Deoarece modulul permite încărcarea și stocarea digitală a documentelor printate, ele pot fi accesate de către orice membru al echipei, astfel încât munca lor să fie eficientizată și să aibă acces la informații relevante despre clienți imediat. De asemenea, riscul pierderii informațiilor este redus. Dacă te gândești că a pune la dispoziția tuturor angajaților anumite date crește riscul din punct de vedere al securității informațiilor, trebuie să știi că un CRM permite acordarea unor drepturi de acces, în funcție de utilizator. În acest fel te asiguri că datele sunt accesate doar de persoanele avizate și ai grijă ca informațiile sensibile să fie în siguranță.

  1. Automatizarea proceselor de lucru

Un CRM îți permite să automatizezi task-urile repetitive prin crearea unor procese de lucru predefinite. Astfel, echipa de vânzări nu va mai fi nevoită să desfășoare anumite activități consumatoare de timp, precum trimiterea unor remindere de follow-up către clienți. Această funcționalitate face posibilă și direcționarea lead-urilor din website direct către oamenii de vânzări pentru a exista o comunicare continuă cu clienții potențiali și pentru ca nicio oportunitate de vânzare să nu fie ratată.

  1. Integrarea cu site-ul web

Majoritatea CRM-urilor permit integrarea cu site-ul web, astfel încât să centralizezi în aplicație lead-urile venite din diferite landing page-uri sau formulare de contact din site-ul web. În acest fel, oportunitățile vor fi create automat în CRM, iar echipa ta de vânzări va putea să acționeze imediat, având la îndemână toate informațiile de care au nevoie. Soft1 Cloud CRM permite integrarea oricărui site prin Conector Web Service și API.

  1. Conectarea e-mail-urilor

Organizarea mail-urilor poate deveni un proces frustrant, iar în ciclul de vânzare este important ca fiecare lead să primească un răspuns în cel mai scurt timp. Funcționalitatea ce permite integrarea e-mail-ului în CRM facilitatează și organizează munca echipei de vânzări pentru a crește productivitatea. De exemplu, reprezentanții de vânzări își pot integra calendarele cu aplicația CRM astfel încât să stabilească întâlniri și discuții telefonice în timp util. Un alt avantaj al acestei funcționalități este posibilitatea de a seta template-uri de e-mail automate, astfel încât echipa de vânzări să petreacă mai puțin timp desfășurând activități recurente.

  1. Personalizarea meniului CRM

Unul dintre cele mai importante avantaje ale unei aplicații CRM este că permite personalizarea modulelor în funcție de nevoile fiecărui business în parte. Așadar, în momentul în care achiziționezi o soluție CRM poți alege cele mai potrivite funcționalități pentru afacerea ta, pe care să le personalizezi cu diverse extensii, plug-in-uri și add-ons și să extinzi funcționalitățile standard ale aplicației.

Personalizarea meniului CRM este importantă mai ales pentru afacerile care au cicluri de vânzări complexe, iar opțiunile cele mai avansate de CRM permit și integrarea unor API, astfel încât soluția software să poată fi personalizată și integrată cu restul aplicațiilor de business utilizate, iar operațiunile să fie optimizate.

  1. Funcțiile Raportare și Analiză

 Modulul de CRM Analytics oferă informații valoroase despre clienți și permite crearea unor rapoarte personalizate în funcție de diferite filtre, precum locații geografice, stadiul din procesul de vânzare al unui lead sau profilul clientului. Vei obține astfel o imagine de ansamblu complexă asupra întregului proces de vânzări, iar fiecare lead poate fi tratat în mod corespunzător, în funcție de nevoi specifice.  Opțiunea de a analiza datele ajută totodată la îmbunătățirea proceselor operaționale deoarece face posibilă sortarea informațiilor în funcție de indicatori specifici, relevanți pentru business. În plus, permite și analizarea rezultatelor campaniilor de marketing desfășurate, astfel încât viitoarele strategii de vânzare să fie făcute în funcție de metrici relevanți. Soluția Soft1 Cloud CRM vă oferă implicit această funcționalitate fiind integrată cu un sistem de Business Intelligence, putând astfel să faceți previziuni și prognoze,  fără costuri suplimentare.

  1. Funcțiile de prognoză și previziuni 

Un sistem CRM permite generarea unor prognoze de vânzări în funcție de informațiile deja existente, astfel încât previziunile să fie relevante. Datele pot fi interpretate astfel încât să te ajute să îți setezi obiective de business și să iei decizii informate în viitor. De asemenea, vei putea să îți adaptezi planul de marketing în funcție de target-ul de vânzări și să evaluezi corect probabilitatea de a transforma anumite oportunități în vânzări efective.

În concluzie, ca să alegi cea mai bună soluție CRM pentru business-ul tău trebuie să analizezi în detaliu nevoile specifice ale afacerii și să fii pregătit să pui clientul pe primul loc în toate deciziile de business.  Implementarea unui CRM este o decizie strategică ce va îmbina tehnologia cu procesele interne de lucru la nivelul întregii organizații, cu scopul de a atrage și a reține clienții.

Dacă vrei să descoperi mai multe despre Soft1 Cloud CRM, soluția noastră CRM ce permite acces la datele clienților în orice moment, utilizând chiar și telefonul mobil sau tableta, contactează-ne acum!





Articole asociate