Home  ›  Blog  ›  Business Software Cloud  ›  Soft1 Cloud ERP integrează modulul e-Factura



Soft1 Cloud ERP integrează modulul e-Factura

July 8, 2022


Business Software Cloud

Sistemul obligatoriu de facturare electronică „e-Factura” a fost adoptat în Romania pentru eficientizarea procesului de colectare al impozitelor și taxelor, vizând mai ales creșterea gradului de colectare a TVA și combaterea evaziunii fiscale. e-Factura a devenit obligatorie începând cu data de 1 iulie 2022 în relația Business-to-Government pentru companiile care comercializează bunuri cu risc fiscal ridicat, urmând ca aceasta să fie extinsă în viitor și în relațiile B2B, ori B2C.

În prezent, cine trebuie să utilizeze e-Factura?

  • Companiile care emit facturi către instituțiile statului român (B2G), începând cu data de 1 iulie 2022;
  • Companiile care livrează bunuri încadrate cu risc fiscal ridicat (legume și fructe, băuturi alcoolice, băuturi răcoritoare, îmbrăcăminte și încălțăminte în relația B2B, construcții etc. – lista completă poate fi verificată aici), începând cu data de 1 iulie 2022;
  • Toate companiile în relație B2G, B2B și B2C, începând cu anul 2023.

e-Factura în Soft1 Cloud ERP

SoftOne a dezvoltat și integrat modulul e-Factura cu aplicația Soft1 Cloud ERP pentru a asigura desfășurarea activității în conformitate cu reglementările fiscale în vigoare pentru toți clienții. Astfel, utilizatorii Soft1 Cloud ERP vor putea genera facturile electronice și le vor putea trimite către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) direct din aplicație.

De asemenea, pentru a putea trimite facturile electronice către instituțiile publice (B2G), companiile au obligația să dețină un certificat digital pentru a accesa Spațiul Privat Virtual (SPV). Înregistrarea în SPV se poate efectua direct din portalul ANAF, ce poate fi accesat aici.

Cum utilizezi e-Factura din Soft1 Cloud ERP?

Integrează modulul e-Factura cu aplicația Soft1 Cloud ERP alături de unul dintre partenerii noștri, înregistrează-ți compania în Spațiul Privat Virtual și emite facturile electronice conform reglementărilor oferite de ANAF din aplicația noastră, simplu și rapid. Sistemul nostru ERP îți permite să desfășori toți pașii într-un mod complet automatizat, astfel încât procesul de trimitere a facturilor electronice să fie cât mai ușor.

Pasul 1: Configurează tipul documentului, articolele și clienții conform documentației tehnice oferite de ANAF și salvează factura care trebuie trimisă prin e-Factura.

Pasul 2: Aplicația Soft1 Cloud ERP va genera un fișier .XML al facturii și îl va transmite către ANAF Web Services.

Pasul 3: Se va primi un ID unic al facturii [id_încărcare].

Pasul 4: Aplicația Soft1 Cloud ERP solicită aprobarea ANAF pentru această factură prin primirea semnăturii și aprobarea fișierului .XML.

Ai întrebări? Consultanții SoftOne îți stau oricând la dispoziție pentru a-ți răspunde solicitărilor. Contactează-ne și află mai multe informații despre e-Factura!





Articole asociate