Home  ›  Blog  ›  Uncategorized  ›  e-Transport: Cum te ajută soluția SoftOne pentru raportarea obligatorie



e-Transport: Cum te ajută soluția SoftOne pentru raportarea obligatorie

February 23, 2023


Uncategorized

După îndelungi amânări ale impunerii de sancțiuni pentru transportatorii care nu raportează către ANAF în sistemul e-Transport, instituția a inclus și retururile de bunuri riscante pe lista de transporturi rutiere ce trebuie raportate în sistemul e-Transport.

Noile reguli privind raportarea mărfurilor returnate, prevăzute în OUG 132/2022, bulversează și mai tare companiile de transport. Raportarea în sistemul e-Transport a devenit obligatorie încă din 1 iulie 2022, însă autoritățile au amânat impunerea de sancțiuni până la 1 ianuarie 2023.  Amenzile încep de la 5.000 de lei și în funcție de persoana sancționată (fizică sau juridică), pot ajunge până la 100.000 de lei.

Transportatorii au, astfel, mai puțin de două luni pentru a se conforma, iar experții în digitalizarea fluxurilor de transmitere a documentelor către Stat sunt de părere că, pentru a se conforma, companiile de transport trebuie să se grăbească în identificarea de soluții automatizate integrate, care să faciliteze transmiterea de informații.

Care este rolul tehnologiei în gestionarea provocărilor pe care le presupune introducerea e-transport?

Anul 2022 a marcat accelerarea proceselor de digitalizare demarate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, iar raportarea în sistemul e-Transport a devenit obligatorie începând cu 1 iulie 2022, urmând ca neconformitatea să fie sancționată începând cu 1 ianuarie 2023.  Introducerea obligativității sistemului e-transport a adus noi provocări, atât companiilor, cât și dezvoltatorilor de soluții software, care au fost nevoiți să dezvolte și să implementeze noi sisteme care să susțină operatorii economici pentru a se adapta acestor schimbări.

Astfel, în cadrul SoftOne, am adaptat aplicațiile software pentru a permite conectarea acestora la sistemul RO e-Transport în vederea transmiterii anticipate a datelor despre transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat. Rolul soluției noastre de e-Transport este acela de a susține eforturile companiilor în a-și desfășura activitatea în conformitate cu cerințele ANAF. Am dorit să le oferim clienților noștri o aplicație care să corespundă reglementărilor în vigoare, dar și care să poată fi implementată și utilizată într-un mod simplu și eficient.

Ne puteți explica cum funcționează sistemul pe care l-ați dezvoltat?

Soluția e-Transport pe care am dezvoltat-o este integrată direct în aplicația noastră  ERP și poate fi activată de către clienții existenți doar prin câteva configurări extrem de simple. Având o consolă dezvoltată special pentru a permite încărcarea și gestionarea tuturor documentelor solicitate de ANAF, transmiterea acestora către sistemul RO e-Transport poate fi efectuată printr-un singur click, în format .xml, pentru a fi validate de către autoritatea fiscală. De asemenea, este important de menționat că operatorii economici eligibili trebuie să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual pentru a accesa platforma RO e-Transport. Primirea fișierului .xml de către ANAF va fi atestată prin aplicarea semnăturii electronice a Ministerului Finanțelor, iar în urma validării datelor sistemul RO e-Transport va aloca un cod unic de indentificare (UIT) pentru a fi aplicat pe documentația de transport.

Cum interacționează cu sistemele IT care deja funcționează în companie?

Așa cum deja am menționat, soluția noastră e-Transport este integrată complet cu Soft1 Cloud ERP. În acest fel, informațiile existente în sistemul ERP pot fi importate direct în modulul e-Transport pentru eficiență crescută, compatibilitatea în operare cu restul aplicațiilor noastre fiind maximizată în totalitate.





Articole asociate